کد خبر: 367764
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۲:۰۰:۴۷
| |

«حشد شعبی» به نیروهای خود درباره تظاهرات‌ عراق دستورات جدید داد

سازمان حشد شعبی در عراق از نیروهای وابسته به خود خواست در نزدیکی میادین تظاهرات‌ مستقر نشوند.

«حشد شعبی» به نیروهای خود درباره تظاهرات‌ عراق دستورات جدید داد
کد خبر: 367764
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۲:۰۰:۴۷

اعتمادآنلاین| فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی از گروه‌های حشد شعبی خواست به دستور صادره از سوی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در ماه ژوئیه پایبند باشند.

نخست وزیر مستعفی عراق در ژوئیه دستوری را صادر کرد که شامل چند بند بود، مهمترین بندهای آن کنار گذاشتن تمام عناوین مورد استفاده گروه‌های حشد شعبی در طول جنگ علیه داعش بود. القاب و عناوین باید به عناوین نظامی نظیر (تیپ و گردان و غیره) تغییر کند که شامل حشد عشایری و دیگر تشکیلات می‌شود.

الفیاض افزود، تمام تشکیلات وابسته به حشد شعبی براساس دستور ویژه سازمان حشد نباید هیچ نقش میدانی تحت هیچ عنوانی نظیر حمایت از تظاهرات‌کنندگان یا هر گونه فعالیت میدانی دیگر در میادین تظاهرات ایفا کنند.

او ادامه داد: ماموریت نظامی این سازمان تحت امر فرماندهی عملیات مشترک است و هرگونه ماموریتی خارج از چارچوب دستورات و اوامر فرماندهی خلاف دستور تلقی شده و مرتکبان آن باید مسؤولیت قانونی آن را به طور کامل بپذیرند.

رئیس سازمان حشد شعبی تهدید کرد، در صورت هرگونه تخلفی مجازات‌های قاطع در نظر گرفته شده و افراد از این سازمان اخراج می‌شوند.

در این راستا کمیسیون حقوق بشر عراق زیر نظر پارلمان این کشور نیز تاکید کرد، هدف گرفتن تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو در میدان الخلانی و پل السنک تا حد جرایم تروریستی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها