کد خبر: 367772
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۲:۱۴:۵۷
| |

«عون» خواستار تشدید تدابیر امنیتی در نشست دوشنبه پارلمان لبنان شد

رئیس‌جمهور لبنان از دستگاه‌های امنیتی این کشور خواست تدابیر لازم را برای تامین امنیت نمایندگان در جریان رایزنی‌های پارلمانی فردا (دوشنبه) اتخاذ کنند.

«عون» خواستار تشدید تدابیر امنیتی در نشست دوشنبه پارلمان لبنان شد
کد خبر: 367772
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۲:۱۴:۵۷

اعتمادآنلاین| میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان از دستگاه‌های امنیتی این کشور خواست تدابیر لازم را برای تضمین حضور نمایندگان در رایزنی‌های پارلمانی فردا (دوشنبه) در پیش بگیرند.

در حالی که نگاه‌ها در لبنان به رایزنی‌های فردا دوشنبه میشل عون با فراکسیون‌های پارلمانی جهت معرفی نخست وزیر آتی دوخته شده، برخی معترضان این کشور با پخش فراخوان‌هایی خواستار آن شدند در تظاهرات صبح دوشنبه راه‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری مسدود شوند.

همچنین روز شنبه؛ دو روز قبل از آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست وزیر که تظاهرکنندگان اصرار دارند باید تنها از میان افراد متخصص و خارج از طبقه سیاسی باشد، ده‌ها لبنانی در مناطق مختلف بیروت، طرابلس و النبطیه تظاهرات کردند.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه از تغییرات در مواضع فراکسیون‌های پارلمانی به ویژه حزب المستقبل و دو حزب شیعه (امل و وفاداری به مقاومت) خبر و احتمال دادند با مخالفت احزاب اهل تسنن با نامزدی سمیر الخطیب برای پست نخست وزیری، رایزنی‌های پارلمانی فردا به تاخیر بیفتد.

این منابع افزودند، در صورتی که الخطیب انصراف خود از کاندیداتوری را اعلام نکند و رئیس‌جمهور رایزنی‌ها را به تاخیر نیندازد، این رایزنی‌ها صوری خواهند بود به ویژه اگر نمایندگان اهل تسنن از حضور در این نشست‌ها خودداری کنند و تعدادی از نمایندگان دیگر فراکسیون‌ها نتوانند به دلیل تحصن تظاهرکنندگان در مسیرهای منتهی به دفتر ریاست جمهوری، خود را به کاخ بعبدا برسانند.

گفتنی است همزمان با این اقدامات سیاسی برای حل بحران و گسترش عمق بحران اقتصادی در این کشور، تظاهرات لبنانی‌ها در پایتخت و سایر مناطق این کشور ادامه دارند.

آنها به صورت همزمان در استان‌های مختلف شیوه جدیدی را برای تظاهرات در پیش گرفته‌اند، به این شکل که هزاران لبنانی در راهپیمایی‌های مردمی در محله‌های شهرهای اصلی لبنان حضور یافته و با سر دادن شعارهایی علیه طبقه سیاسی، سیاست‌های مالی و پولی بانک مرکزی لبنان و سایر بانک‌ها دراین کشور، خواستار رایزنی‌های واقعی و قانونی در کنار یک دولت نجات مستقل می‌شوند.

در میان این بحران، سعد حریری، نخست وزیر دولت موقت لبنان از برخی کشورها خواست نیازهای وارداتی اصلی شهروندان از جمله امنیت غذایی و مواد اولیه تولید را برای بخش‌های مختلف کشور تامین کنند.

از سوی دیگر، برخی منابع اروپایی اعلام کردند فرانسه دعوتنامه‌هایی برای برگزاری نشست گروه بین‌المللی حامی لبنان در پاریس در تاریخ یازدهم دسامبر منتشر کرد.

به گفته منابع لبنانی، هدف از این نشست جلب حمایت‌ها از لبنان جهت مقابله با بحران اقتصادی رو به وخامت است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها