پزشک معالج شیخ زکزاکی: شیخ زکزاکی از 7 بیماری رنج می‌بَرد

پزشک معالج رهبر جنبش اسلامی نیجریه در سخنانی تأکید کرد شیخ زکزاکی از هفت بیماری مختلف رنج می‌بَرد و گلوله‌های باقیمانده در سرش هر لحظه ممکن است به زندگی او پایان دهد.

پزشک معالج شیخ زکزاکی: شیخ زکزاکی از 7 بیماری رنج می‌بَرد
کد خبر: 367795
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۲:۵۳:۳۷

اعتمادآنلاین| حدود چهار ماه پیش بود که دولت نیجریه تحت فشار افکار عمومی و سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری مجوز آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر نهضت اسلامی نیجریه و همسر او را صادر کرد. بدین‌ترتیب، «شیخ زکزاکی» و همسرش که به شدت بیمار بودند، جهت انجام معالجه تحت تدابیر شدید امنیتی به هندوستان منتقل شدند.

این اتفاق درحالی رخ داد که دولت نیجریه پیشتر مخالفت خود با رسیدگی به اوضاع جسمانی وخیم «شیخ زکزاکی» را اعلام کرده بود. اما با این‌حال، پس از افزایش نگرانی‌های افکار عمومی و ملت‌های مسلمان و آزاده در سراسر جهان از وضعیت جسمانی رهبر نهضت اسلامی نیجریه، دادگاه عالی این کشور سرانجام مجوز درمان وی در هندوستان را صادر کرد.

ازهمین‌رو، «شیخ ابراهیم زکزاکی » پس از تحمل 4 سال بازداشت، رنج و بیماری، آزاد و جهت درمان به بیمارستانی در هند منتقل شد. علیرغم این مسأله، دیری نپایید که افکار عمومی متوجه شدند که صدور حکم آزادی «شیخ زکزاکی» و انتقال وی به بیمارستان چیزی بیش از یک ظاهرسازی توسط دولت نیجریه نبوده است؛ به ویژه اینکه اکنون شیخ زکزاکی و همسرش توسط دولت نیجریه به زندان مرکزی ایالت کادونا منتقل شده اند.

«ناصر عمر صافه» پزشک معالج شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه می گوید: طبیعی است که پس از گذشت 4 سال از حمله وحشیانه ارتش نیجریه به منزل شیخ زکزاکی درحال حاضر وضعیت جسمانی وی نامساعد است. همسر وی نیز به همین صورت است. این امکان وجود دارد که با رایزنی هایی که با دادگاه‌های نیجریه صورت می پذیرد، مجوز درمان شیخ زکزاکی و همسرش پیش از ماه فوریه آتی صادر شود. شاید دادگاه عالی نیجریه پیش از ماه فوریه آتی رأی به آزادی شیخ زکزاکی بدهد. این امکان وجود دارد اما در حد یک سناریو است و تا تبدیل شدن به واقعیت، فاصله دارد. در این صورت، اگر شرایط مناسب باشد مقدمات اعزام شیخ زکزاکی به خارج از کشور برای معالجه را فراهم می کنیم.

پزشک معالج شیخ زکزاکی گفت: تحقیقات ما نشان داده است که در بدن و به ویژه سَر شیخ زکزاکی گلوله وجود دارد. این مسأله هر لحظه ممکن است به قیمت جان شیخ زکزاکی تمام شود و به دنبال آن جان خود را از دست بدهد. گلوله های باقیمانده در بدن شیخ زکزاکی این ظرفیت را دارند که به زندگی وی در هر لحظه پایان دهند. لذا او نیاز به معالجه فوری دارد.

او در مورد وضعیت جسمانی همسر شیخ زکزاکی نیز تصریح کرد: وضعیت ایشان نیز بهتر از خودِ شیخ نیست. همسر شیخ زکزاکی از 6 بیماری مختلف رنج می بَرد. این درحالی است که خودِ شیخ زکزاکی نیز با 7 بیماری مختلف دست و پنجه نرم می کند. در هر صورت من معتقدم که اگر تا به امروز شیخ زکزاکی و همسرش زنده مانده اند یک معجزه رخ داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها