کد خبر: 367819
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۳:۵۱:۲۷
| |

یدبیضا مقدم، رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب:

80 مسافر گرفتار در جاده برفی «ایران‌خواه» تکاب نجات یافتند

امیر یدبیضا مقدم، رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب، گفت: 80 نفر از مسافران محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه که شب گذشته و بامداد امروز در میان برف و کولاک گرفتار شده بودند با تلاش راهدان از خطر سرمازدگی نجات یافتند.

80 مسافر گرفتار در جاده برفی «ایران‌خواه» تکاب نجات یافتند
کد خبر: 367819
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۳:۵۱:۲۷

اعتمادآنلاین| امیر یدبیضا مقدم، رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب، گفت: این مسافران در یک دستگاه مینی‌بوس و 20 خودرو سواری و باری در حدفاصل روستاهای «حیدرآباد» و «کانی‌کبود» در 12 تا 20 کیلومتری محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه به دلیل بارش برف و کولاک قادر به ادامه مسیر نبودند.


وی با بیان اینکه مسافران این محور بیش از چهار ساعت در محاصره برف ماندند، اظهارداشت: گروهی از راهداران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب بلافاصله به محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه اعزام شدند و در چند نوبت برف‌روبی، مسیر را بازگشایی کردند.


وی افزود: خودروهای گرفتارشده در محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه با تلاش راهداران از محاصره برف و کولاک خارج شدند و به مسیر خود ادامه دادند و به هیج‌یک از خودروها و مسافران در مدت گرفتار شدن در جاده آسیبی وارد نشد.


«یدبیضا» با بیان اینکه حدود استحفاظی شهرهای تکاب و دیواندره تغییر کرده‌است، ادامه داد: با توجه به ضرورت نجات مسافران گرفتار شده در برف و کولاک حوزه راهداری دیواندره، شب گذشته راهداران تکابی در حوزه استحفاظی دیواندره در استان کردستان، بعد از سه‌راهی حیدرآباد نسبت به برف‌روبی جاده و بازگشایی محور اقدام‌کردند و مسافران را نجات‌دادند.


وی تاکید کرد: لازم است رانندگان و مسافران در مواقع بارش برف جهت تردد در این محور وضعیت جاده را از اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیواندره مطلع‌ شوند.


وی گفت: مسافران و رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند در صورت بارش برف و کولاک و یخبندان جاده و مسدود شدن محورٰ در صورت ضرورت سفر از مسیر جایگزین در محور روستایی «علی‌آباد - نخودره» تکاب تردد کنند.


رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب با اشاره به استفاده از زنجیر چرخ در جاده‌های برفی تکاب، بیان کرد: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه در مواقع بارش برف از ترددهای شبانه در محورهای مواصلاتی تکاب خودداری کنند تا گرفتار یخبندان و کولاک نشوند.


محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه مسیر ارتباطی تکاب در استان آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های «سقز» و «دیواندره» در استان کردستان است که نقش‌ مهمی در حمل‌ونقل کالا و مسافر برعهده‌ دارد.


تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی و دیواندره در استان کردستان، در فاصله 65 کیلومتری از هم واقع شده‌ و محور دوراهی ایرانخواه راه دسترسی این 2 شهرستان است که دارای گردنه‌های سخت‌گذر بوده و در فصل‌ سرما و یخبندان همواره برف‌گیر و کولاکی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها