کد خبر: 367847
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بهترین‌های فوتبال زنان در سال 2019 چه کسانی بودند؟

با پشت سر گذاشتن جام‌جهانی فوتبال زنان در سال 2019، روزنامه گاردین لیست صد بازیکن برتر فوتبال زنان را منتشر کرد. در این لیست برخلاف دیگر لیست‌های سال 2019، مگان راپینو بهترین بازیکن سال نیست بلکه پس از سم کر و لوسی برنز در رده سوم قرار گرفته است.

بهترین‌های فوتبال زنان در سال 2019 چه کسانی بودند؟
کد خبر: 367847
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - با نزدیک شدن به پایان سال 2019 رسانه‌های مطرح ورزشی جهان لیست‌های بلندی از بهترین‌های سال در رشته‌های مختلف دارند و ورزش زنان هم از این قاعده مستثنی نیست. با پشت سر گذاشتن جام‌جهانی فوتبال زنان در سال 2019، روزنامه گاردین لیست صد بازیکن برتر فوتبال زنان را منتشر کرد. در این لیست برخلاف دیگر لیست‌های سال 2019، مگان راپینو بهترین بازیکن سال نیست بلکه پس از سم کر و لوسی برنز در رده سوم قرار گرفته است.

در این گزارش تلاش کرده‌ایم نگاهی اجمالی به سه بازیکن برتر سال 2019 فوتبال زنان در «گاردین» داشته باشیم. بازیکنانی که بهترین‌های جهان‌اند، اما عده بسیاری حتی نام آنها را نشنیده‌اند.

سم کر، کاپیتان ماتیلداها

26 ساله/ فوروارد

سم کر

سم کر از سال 2017 در لیست گاردین از رتبه سوم به دوم و سپس اول رسیده است. کر چطور توانسته رکورد 16 گل زده در سال 2018 خود را بشکند؟ با 18 گل زده در سال 2019! سم کر با رقیبش در لیست 6 گل اختلاف داشت و بدون شک آمار گل زده‌اش یکی از دلایل انتخابش به شمار می‌رفت. کاپیتان تیم ملی زنان استرالیا نمایشی خیره‌کننده از خود در جام‌جهانی 2019 به جا گذاشت. او همچنین در کارنامه خود عنوان بهترین گلزن لیگ فوتبال زنان آمریکا را دارد. کر که پیش از این در تیم Chicago Red Stars بازی می‌کرد در حال حاضر بازیکن تیم چلسی است.

لوسی برنز، ستاره انگلیسی

28 ساله/ مدافع

لوسی برونز

بسیاری از جمله سرمربی برنز در تیم ملی انگلیس معتقدند او بهترین بازیکن دنیاست، اما آنچه در مورد برنز قطعیت دارد این است که او دست‌کم بهترین بازیکن پست خود محسوب می‌شود. عملکرد درخشان برنز در جام‌جهانی خصوصاً در بازی مقابل نروژ او را در لیست بهترین‌ها قرار داد، اما اشتباهات او در مرحله نیمه‌نهایی جایگاهش را متزلزل کرد. با وجود اسن، لوسی برنز جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را به دست آورد و همچنین جزو نامزدهای دریافت بالن دور بود. برنز در سال 2019 با لیون بار دیگر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد و نشان داد مدافعی بی‌نظیر است.

مگان راپینو، ستاره آمریکایی‌ها

34 ساله/ هافبک

مگان راپینو

مگان راپینو بهترین عملکرد خود را برای مهم‌ترین اتفاق سال 2019 ذخیره کرده بود. او در تیم باشگاهی‌اش رین‌اف‌سی موفق به گلزنی در طول فصل نشد، اما تا مدت‌ها همه آن زمانی را که راپینو آمریکا را به سمت قهرمانی در جام‌جهانی هدایت کرد به خاطر خواهند سپرد. راپینو تمام انرژی، دقت و سرعتش را برای لحظات حساس در فرانسه گذاشته بود. او در مقابل اسپانیا با 2 پنالتی تیم را به مرحله بعد برد، اما اوج درخشش ستاره تیم ملی آمریکا بازی با فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی بود. زمانی که در مقابل هزاران فرانسوی وطن‌پرست با ضربه آزادی زیبا و شادی گلی به‌یادماندنی آن شب را برای همیشه به نام خود ثبت کرد. مگان راپینو شاید در لیگ فوتبال آمریکا نقش چندان پررنگی نداشت، اما کسی نمی‌تواند اثر ماندگار او در فوتبال زنان در داخل و خارج از زمین را در سال 2019 انکار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها