کد خبر: 367862
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۵:۱۹:۰۲
| |

ترامپ: فکر می‌کنم هزاران نفر را در «ایران» کشته‌اند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در کنفرانس سالانه شورای «اسرائیلی-آمریکایی» بار دیگر اتهام‌زنی به ایران را تکرار کرد و تهران را به تأمین بودجه «خشونت، هرج و مرج و ضرب و شتم» متهم کرد.

ترامپ: فکر می‌کنم هزاران نفر را در «ایران» کشته‌اند
کد خبر: 367862
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۵:۱۹:۰۲

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز به کار، سیاست فشار حداکثری علیه مردم ایران را در پیش گرفته، با ژستی انسان‌دوستانه گفت «بزرگترین قربانیان» سیاست‌های ایران، «خود مردم این کشور» هستند.

ترامپ در ادامه سخنان خود برای چندمین بار از ناآرامی‌های اخیر ایران حمایت کرد و گفت: «در هفته‌های اخیر، ما شاهد برخاستن مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشورشان بودیم».

او مقامات ایران را به کشتار معترضان متهم کرد و گفت: «دیکتاتوری رژیم (ایران) در پاسخ، صد‌ها و صد‌ها و شاید هزاران نفر از آن مردم را کشت. هزاران نفر را بازداشت کرد و رژیم ایران، اینترنت را قطع کرد».

او بار دیگر با اعلام این اطلاعات غلط گفت: «من معتقدم که هزاران و هزاران نفر کشته شده‌اند».

علیرغم آنکه فشار تحریم‌های آمریکا، موجب افزایش فشار اقتصادی به مردم ایران شده، ترامپ تأکید کرد: «آمریکا همیشه در کنار مردم ایران برای مبارزه عادلانه و به حق آن‌ها برای آزادی خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ضمن تأکید بر تعهد خود در قبال رژیم صهیونیستی گفت: «ما هرگز به رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل می‌دهد، اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌دهیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها