کد خبر: 367902
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پیام بودجه 99، پیام مقاومت است/ بودجه 99 بر اساس واقعیت‌های موجود در کشور بسته شده است/ بودجه امسال واقع‌بینانه و عملیاتی است/ بودجه 99 در توسعه کشور هیچ‌گونه خللی ایجاد نمی‌کند

حسینعلی امیری لایحه بودجه 99 کشور را عملیاتی و واقع‌بینانه قلمداد کرد و گفت: در بودجه 99 سهمی بر اساس مالیات، درآمدهای نفتی، فروش دارایی مازاد دولت و بخشی دیگر ناشی از اوراق اسلامی است و در بخش مصارف بودجه هم به نحوی تدوین شده که مصارف اضافی کشور کاهش یابد و بر اساس واقعیت‌های موجود بسته شود.

پیام بودجه 99، پیام مقاومت است/ بودجه 99 بر اساس واقعیت‌های موجود در کشور بسته شده است/ بودجه امسال واقع‌بینانه و عملیاتی است/ بودجه 99 در توسعه کشور هیچ‌گونه خللی ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 367902
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره لایحه بودجه 99 که تقدیم مجلس شد گفت: جلسه تقدیم لایحه بودجه 99 یکی از بهترین جلسات مشترک مجلس و دولت بود و از رئیس مجلس، نمایندگان و هیات‌رئیسه کمال تشکر را داریم که در نهایت آرامش جلسه را برگزار کردند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: جلسه بودجه اوج وفاق و همدلی مجلس و دولت بود. یکی از مهم‌ترین اسناد کشور لایحه بودجه است که توسط رئیس‌جمهوری و با ویژگی‌های مد نظر ایشان به مجلس تقدیم شد. طبق گفته رئیس‌جمهوری پیام بودجه 99 پیام مقاومت است.

بودجه 99 در توسعه کشور هیچ گونه خللی ایجاد نمی‌کند

امیری توضیح داد: این بودجه با واقعیت‌های موجود و با پیام مقاومت و مقابله با تحریم‌ها بسته شده و بودجه‌ای واقع‌بینانه است که در توسعه کشور هیچ گونه خللی ایجاد نمی‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با درخواست از نمایندگان تصریح کرد: از نمایندگان می‌خواهیم در موعد قانونی و قبل از پایان سال، بودجه 99 را تصویب کنند و به دولت بدهند تا آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایش را تدوین کنیم و از اول سال آینده این بودجه به عنوان مهم‌ترین سند یک‌ساله کشور اجرایی شود.

امیری در جواب این پرسش که بودجه 99 بر چه مبنایی بسته شده است که آن را عملیاتی و واقع‌بینانه می‌دانید گفت: بودجه 99 بر اساس واقعیت‌های موجود در کشور بسته شده است. در بودجه 99 سهمی بر اساس مالیات، بخشی بر اساس درآمدهای نفتی، بخشی از فروش دارایی مازاد املاک دولت و بخشی دیگر ناشی از اوراق اسلامی بسته شده که مربوط به بخش درآمدی بودجه است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور پارلمان گفت: بخش مصارف بودجه هم به شیوه‌ای تدوین شده است که مصارف اضافی کشور کاهش یابد و بر اساس واقعیت‌های موجود بسته شود. همچنین برنامه‌های اصلی مثل محیط‌زیست، راه‌آهن، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، نیازمندی‌ها، کالاهای اساسی و درمان به نحوی در بودجه تدوین شده است که سال 99 با مشکلی مواجه نشویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها