کد خبر: 368020
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۰:۵۸:۳۷
| |

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی مطرح کرد:

مسئولیت‌ناپذیری مسئولین!

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی مطرح کرد: خوشبختانه هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر روشن می‌شود که چگونه در اتاق‌های در بسته درباره صلاحیت افراد و سرنوشت انتخابات و کشور صحبت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و تازه درباره مسئولیت‌پذیری هم درس می‌دهند. کسانی که از جوانی مسئول بوده و تا پیری کلمه‌ای پاسخگو نبوده‌اند به شهروندان مسئولیت‌پذیری آموزش می‌دهند.

مسئولیت‌ناپذیری مسئولین!
کد خبر: 368020
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۰:۵۸:۳۷

اعتمادآنلاین| عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی نوشت: «آقای دکتر بهادری که از مسئولین ارشد پژوهشکده شورای نگهبان هستند پاسخ جدیدشان به یادداشت بنده را منتشر کردند. سعی می‌کنم در این یادداشت قدری صریح‌تر به برخی نکات بپردازم. خوشبختانه هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر روشن می‌شود که چگونه در اتاق‌های در بسته درباره صلاحیت افراد و سرنوشت انتخابات و کشور صحبت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و تازه درباره مسئولیت‌پذیری هم درس می‌دهند. کسانی که از جوانی مسئول بوده و تا پیری کلمه‌ای پاسخگو نبوده‌اند به شهروندان مسئولیت‌پذیری آموزش می‌دهند. شهروندانی که بزرگترین گناه و خطای آنان رای دادن به افرادی است که سلامتی رفتاری و صلاحیت سیاسی و مدیریتی آنان را این مسئولین محترم تایید کرده‌اند!! این افراد هنگامی که در فضای شفاف و آشکار این قدر بی‌دقت سخن می‌گویند و به راحتی نتیجه‌گیری می‌کنند، معلوم است که در اتاق‌های بسته آنجا چطور داوری می‌کنند.

باعث تأسف است که بگویم ایشان به هیچ پرسشی جواب نمی‌دهد. البته این عادت شده است. نمونه‌اش علت رد صلاحیت احمدی‌نژاد، تأیید انتخابات متقلبانه سال 1376 در لرستان و 5 پرسش مشخص دیگر که همه را مسکوت می‌گذارند و احتمالا به این دلیل پاسخ نمی‌دهند که معتقدند پاسخ همه اینها شفاف است!! ولی دریغ از یک پاسخ مجمل و قابل قبول.

به عوض پاسخ دادن به این پرسش‌ها بخش طولانی از نوشته خود را به توضیح وجود نظارت در انتخابات مجلس اول اختصاص داده‌اند، گویی که کسی گفته است آن انتخابات فاقد نظارت بوده است!! مگر ممکن است انتخابات بدون نظارت انجام شود؟ آنچه که مورد ایراد بود این است که نظارت بر آن انتخابات قانونی و غیر سلیقه‌ای بود و اساس آن مبتنی بر حذف سلیقه‌ای افراد نبود. ادعای اصلی این بود که، نظارت بر انتخابات مجلس اول به کلی متفاوت از نظارتی بود که شورای نگهبان در مجالس بعدی، بویژه از چهارم به بعد اعمال کرد.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها