کد خبر: 368024
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۱:۰۶:۰۰
| |

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

مجموعه پل‌های تاریخی نیکشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه پل‌های تاریخی شهرستان نیکشهر در نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

مجموعه پل‌های تاریخی نیکشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید
کد خبر: 368024
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا جلالزایی اظهار داشت: مجموعه پل‌های تاریخی شهرستان نیکشهر در نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور که در بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار شد، در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: این مجموعه پل ها شامل پل تخت ملک، پل یک چشمه نیکشهر، پل یک چشمه و پل دوچشمه تنگه سرحه است.

او ادامه داد: پل‌های تاریخی نیکشهر به ایرانشهر از روستای تخت ملک تا روستای تنگه سرحه قرار دارند و در این محور 4 پل وجود دارد که در سال 1347 احداث شده اند.

جلالزایی گفت: بزرگترین پل در تخت ملک با 13 متر ارتفاع از سطح رودخانه تخت ملک و به طول 60 متر با پهنای 10 متر و 5 دهنه قرار دارد که طول هرکدام از دهنه ها 5 متر است.

او تصریح کرد: در ساخت این پل‌ها از مصالح بومی، سنگ و سیمان استفاده شده و آنچه که در معماری این سازه‌ها جلب توجه می کند استفاده از سنگ های تراشیده شده از دل کوه های منطقه است که با شکل منظمی بندکشی شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها