کد خبر: 368050
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۱:۵۲:۰۰
| |

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در نشست خبری مطرح کرد:

آمار دقیق جانباختگان به تفکیک استان و با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور به‌زودی اعلام می‌شود/ نمی‌توان مانند آمریکا به‌صورت فله‌ای گفت هزار نفر کشته شده‌اند/ اظهارات آمریکا بعد از حوادث ایران جنایت جنگی و جرم بین‌المللی است/ تعداد مجروحان نیروی انتظامی ا

سخنگوی دولت، در نشست خبری گفت: اظهارات مقامات آمریکایی جرم بین‌المللی است. بی‌پروا اعلام می‌کنند که کاری کردیم در ایران این اتفاقات رخ دهد.

آمار دقیق جانباختگان به تفکیک استان و با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور به‌زودی اعلام می‌شود/ نمی‌توان مانند آمریکا به‌صورت فله‌ای گفت هزار نفر کشته شده‌اند/ اظهارات آمریکا بعد از حوادث ایران جنایت جنگی و جرم بین‌المللی است/ تعداد مجروحان نیروی انتظامی ا
کد خبر: 368050
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی، سخنگوی دولت، در نشست خبری گفت: اظهارات مقامات آمریکایی جرم بین‌المللی است. بی‌پروا اعلام می‌کنند کاری کردیم که در ایران این اتفاقات رخ دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، ربیعی افزود: بی‌تردید پاسخ ما در یک حرکت و جنبش داخلی است. همچنین تلاش‌مان را برای پویایی اقتصادی در پیش خواهیم گرفت. همچنین از طریق مجامع بین‌المللی پیگیر این موضوع خواهیم شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: عدد و رقمی که اعلام کرده‌اند غیرواقعی است و شاهدی برای آن وجود ندارد.

ربیعی گفت: دولت با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور، به تفکیک استان‌ها آمار را به زودی اعلام خواهد کرد.

اهم صحبت های ربیعی به شرح زیر است:

توضیحات سخنگوی دولت در خصوص اظهارات رئیس‌جمهوری

*منظور روحانی از اعترافات تلویزیونی آنچه برداشت شد نیست. پخش اعتراف منش دولت نیست.

*در خصوص شبکه ملی اطلاعات هم با آقای فیروزآبادی و هم با آقای جهرمی صحبت کرده‌ام. فکر می کنم برداشت اشتباه شده است

*در کشور فقط شبکه ملی وجود دارد و اینترنت هم روی آن قرار دارد.

*دولت هیچ برنامه‌ای برای قطع کردن اینترنت ندارد. مگر امکان قطع اینترنت وجود دارد. اقتصاد کشور وابسته اینترنت است.

*شبکه ملی هم فعال است تا اگر ایران تحریم شد بتواند در کشور فعالیت داشته باشد، مانند اینکه در این چند روز بانک‌ها تعطیل نشد.

*{در خصوص مبادله زندانیان} پیشنهاد مبادله زندانیان یک سال پیش در حاشیه اجلاس سازمان ملل شد. در آن زمان آمریکا مخالفت کرد. از همان زمان هم ما پیگیر آزادی اقای سلیمانی بودیم و از طریق یکی از مقامات سابق کار را انجام دادیم.

*مذاکره در قالب 5+1 امکان‌پذیر است.

توضیحات ربیعی در خصوص بودجه سال 99

*اصلاح ساختار بودجه هم در دوران تحریم و غیرمخرب ممکن است. تامین بودجه در شرایط تحریم بسیار سخت است. ما سعی کردیم براساس شرایط بودجه را ببندیم.

*اگر در شرایط بهتری قرار داشتیم می‌توانستیم با فراخی بیشتری بودجه را ببندیم، اما بودجه به مجلس رفته و جز افزایش سقف می‌توانند تغییرات خود را اعمال کنند.

*{در پاسخ به اینکه قطع اینترنت و راه‌اندازی شبکه ملی چه تاثیری بر روابط ایران خواهد داشت} ما نیازمند شبکه ملی برای شرایط بحرانی هستیم اما تمایلی نداریم خود را به جزیره تبدیل کنیم.

*در زمینه تبادل زندانیان فقط در همین سطح است. مذاکرات دیگری قرار نیست انجام شود. مذاکرات در قالب 5+1 ممکن است آن هم زمانی که آمریکا دست از تحریم‌ها بردارد.

*روند استعفای رییس سازمان هلال احمر باید فرایند خود را طی کند. درباره تخلفات ایشان تا به حال به دولت چیزی اعلام نشده است.

*اخبار حضور من در این سمت هم درست نیست. من حضور در این جایگاه و صحبت کردن با شما و مردم را ترجیح می‌دهم. ما مشکل صحبت کردن درست و به دور از ناامیدی مردم داریم.

*{در خصوص تاخیر در اعلام جانباختگان اعتراضات اخیر} اتفاقی در خیابان افتاده و براساس آن نیروی انتظامی مجروحان بیشتری داشته است. همچنین افراد هیجان‌زده و بی گناه هم در این بین هستند که باید جدا شوند.

*ما آمار را دقیق اعلام خواهیم کرد، نه اینکه مانند آمریکا آمار فله‌ای 1000 نفر را به صورت فله‌ای مطرح کنیم.

*قطعا با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور، به تفکیک استان و شهرستان آمار حوادث اخیر صادقانه اعلام خواهد شد.

*دو کمیسیون مجمع تشخیص با هم درباره اف‌ای‌تی‌اف جلسه داشته‌اند. خانم جنیدی و آقای دژپسند مباحث لازم را مطرح کرده‌اند. کمیسیون‌ها نیاز به بررسی بیشتر درباره توضیحات دولت دارند. امیدواریم که تصمیم درستی درباره اف‌ای‌تی‌اف گرفته شود.

*دولت تمایلی ندارد درباره تاثیر تحریم‌ها صحبت کند چون معتقد است نباید تاثیر منفی در جامعه داشته باشد.

*اما متاسفانه برخی از این موقعیت دولت سوءاستفاده کرده تند و به دولت فشار می‌آورند. در روزهای اخیر مطالب نامناسبی نسبت به عملکرد دولت در دانشگاه و جامعه شنیده شده است. در این شرایط اگر کسانی که این‌گونه نظر می‌دهند خود در جایگاه دولت حضور داشتند چگونه می‌خواستند عمل کنند.

*سعی کردیم مراحل بودجه‌ریزی را رعایت کنیم.

*اگر در شرایط بهتری برای فروش نفت قرار داشتیم، بودجه‌ای با توسعه بیشتر طراحی می‌کردیم.

ادامه دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها