معاون سازمان برنامه و بودجه:

نرخ گازوئیل برای سال آینده افزایش نمی‌یابد

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در رابطه با افزایش قیمت سوخت از جمله گازوئیل، هیچگونه پیش‌بینی در بودجه صورت نگرفته است.

نرخ گازوئیل برای سال آینده افزایش نمی‌یابد
کد خبر: 368067
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۲:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه امروز دوشنبه 18 آذر 98 در نشست خبری جزئیات بودجه 99، در پاسخ به این سوال که آیا برای سال آینده افزایش نرخ گازوئیل خواهیم داشت؟ گفت: هیچ پیش بینی در رابطه با افزایش قیمت سوخت از جمله گازوئیل در بودجه 99 وجود ندارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور درباره منابع فرآورده های نفتی در تبصره 14، افزود: دو برابر شدن منابع فرآورده‌های نفتی، آنالیز و تحلیل دارد و در عمل از الان این دو برابر منظور شده و باید توجه داشت که این امر، بنا به شرایط کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: لحاظ کردن منابع صادرات گاز به جدول تبصره 14 هدفمندی یارانه‌ها، طبق اصلاح ساختار بودجه بوده و برای اینکه یارانه‌ها را شفاف کنیم، ظرفیت فرآورده‌ها را فعال‌تر کرده و معتقدیم صادرات باید در بخش هدفمندی با نرخ آزاد باشد؛ اما دولت نظرش چیز دیگری بود.

پورمحمدی در مورد علت عدم افزایش نرخ انرژی واحدهای تولیدی، تصریح کرد: یک نظر این است که قیمت سوخت و انرژی را به طور کامل باید آزاد کرد؛ اما با توجه به اینکه انرژی یک مزیت نسبی است و در این شرایطی که داریم، نظر بر این بود که انرژی با نرخ ارزان تری در اختیار تولید قرار گیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها