حسین مدرس‌خیابانی، قائم‌مقام وزیر صمت اعلام کرد:

تداوم سیاست‌های کنترلی در بازار کالاهای اساسی

حسین مدرس‌خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت از تداوم اجرای سیاست‌های کنترل بازار بعد از اصلاح قیمت بنزین خبر داد و گفت: بازرسی‌ها در این مدت 70 درصد رشد کرده و اجازه تخلف گرانفروشی داده نشده است.

تداوم سیاست‌های کنترلی در بازار کالاهای اساسی
کد خبر: 368074
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۲:۵۱:۴۴

اعتمادآنلاین| حسین مدرس‌خیابانی در شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور، گفت: تنظیم بازار محدود به کشور ما نیست و اکثر کشورهای دنیا به عنوان یک برنامه حمایتی از اقشار مختلف جامعه، این شکل از سیاست‌گذاری را در سطح بازار انجام می دهند.

وی افزود: روند کنترلی بازار بعد از طرح اصلاح قیمت بنزین قابل قبول بوده و خوشبختانه با همکاری دستگاهها و تشکل‌های مرتبط، جو روانی بازار به خوبی کنترل شده و قیمت ها از ثبات لازم تا حدود بسیاری برخوردار هستند و باید تداوم یابد.

افزایش 70 درصدی تعداد بازرسی‌ها

مدرس خیابانی ادامه داد: بازرسان سازمان حمایت، سازمان‌های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین اتحادیه های تحت پوشش در 21 روز نخست از اجرای طرح تشدید بازرسی بعد از اصلاح قیمت بنزین، بالغ بر 516 هزار و 290 مورد بازرسی انجام داده اند و برای 37 هزار و 943 متخلف صنفی برگه گزارش بازرسی به ارزش بیش از یک هزار و 217 میلیارد و 175 میلیون ریال صادر و مراتب را جهت بررسی های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند.

وی اضافه کرد: تعداد بازرسی سازمان حمایت و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در این 21 روز بالغ بر 298 هزار و 765 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه خود بیش از 70 درصد افزایش داشته است.

به گفته مدرس خیابانی، تعداد پرونده‌های متشکله در این مدت 25 هزار و 416 فقره بوده که با افزایش 110 درصدی را نشان می دهد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده با 185 درصد افزایش، بیش از 169 میلیارد و 871 میلیون ریال برآورد می شود.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه 124 و اپلیکیشن آپ که شکایت مردمی را در سطح عرضه وصول می‌کند، در این 21 روز بیش از 25 هزار و 125 مورد شکایت دریافت و مورد رسیدگی قرارگرفته است.

این مسئول گفت: بازرسی اصناف نیز در این مدت بالغ بر 217 هزار بازرسی در سطح خرده فروشی و عمده فروشی ها انجام داده و برای بیش از 11 هزار متخلف صنفی پرونده تخلف تشکیل و مراتب را به تعزیرات حکومتی استانها ارجاع داده است.

استقرار پایگاه های بازرسی اصناف در مراکز بزرگ تجاری استان ها

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و با محوریت اتاق اصناف در سطح استان ها و شهرستان ها و در مراکز بزرگ تجاری و بازار های مرکزی شهرها، پایگاه‌های دائمی بازرسی مستقر می شود.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: هم اکنون در 17 استان پایگاه های بازرسی دایر شده و 61 پایگاه فعال وجود دارد که با دریافت شکایات شهروندان در مراکز تجاری در همان محل به تخلفات گزارش شده رسیدگی می کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها