شهرام کوسه غراوی، عضو کمیسیون عمران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پیش از در نظر گرفتن بودجه، وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها برنامه‌هایشان را ارائه دهند/ بودجه 99 بر اساس عملکرد دستگاه‌ها تعیین شود/ مانع ولخرجی‌های دقیقه 90 سازمان‌های دولتی برای اخذ بودجه بیشتر شویم

یک نماینده مجلس گفت: قبل از در نظر گرفتن بودجه برای وزارتخانه یا شرکت باید برنامه آن وزارتخانه و شرکت را بررسی کرد و بر اساس آن بودجه‌ای را در نظر گرفت. در این شرایط بودجه‌ای که در نظر گرفته شده هم باید به صورت کامل تخصیص پیدا کند.

پیش از در نظر گرفتن بودجه، وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها برنامه‌هایشان را ارائه دهند/ بودجه 99 بر اساس عملکرد دستگاه‌ها تعیین شود/ مانع ولخرجی‌های دقیقه 90 سازمان‌های دولتی برای اخذ بودجه بیشتر شویم
کد خبر: 368096
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرام کوسه غراوی، نماینده مینودشت و کلاله و مراوه‌تپه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم تدوین بودجه مبتنی بر عملکرد گفت: بودجه باید بر اساس عملکرد دستگاه‌ها اختصاص داده شود. همچنین بودجه مبتنی بر عملکرد باید از چندین سال قبل تجربه و عملیاتی می‌شد. اگر این اتفاق افتاده بود، امروز که در شرایط خاصی به سر می‌بریم دچار مشکل نمی‌شدیم.

او ادامه داد: در بسیاری از موارد بودجه نوشته و اعتبار در نظر گرفته می‌شود، اما در تخصیص بودجه شاهد هستیم که تنها 10 درصد آن اختصاص داده می‌شود. تخصیص بودجه هم باید با اعتباری که در بودجه در نظر گرفته شده متناسب باشد.

این نماینده مجلس درباره چگونگی تخصیص بودجه برای وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها توضیح داد: قبل از در نظر گرفتن بودجه برای وزارتخانه یا شرکت باید برنامه آن وزارتخانه و شرکت را بررسی کرد و بر اساس آن بودجه‌ای را اختصاص داد. در این شرایط بودجه‌ای که در نظر گرفته شده هم باید به صورت کامل اختصاص پیدا کند.

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه باید تدبیری اندیشیده شود تا بر اساس آن مانع ولخرجی‌های دقیقه 90 سازمان‌های دولتی برای اخذ بودجه بیشتر شویم گفت: با این روش که پروژه‌ای را برای عدم بازگشت بودجه به خزانه در دقیقه 90 کلید بزنند کاری پیش نمی‌رود. پروژه‌هایی در کشور وجود دارد که بیش از 30 تا 40 سال از آغاز آنها می‌گذرد، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند. علتش هم اغلب چانه‌زنی و لابی‌هایی است که برای به سرانجام نرسیدن این پروژه‌ها انجام می‌شود. باید تکلیف این پروژه‌ها مشخص شود.

او ادامه داد: بخشی از بودجه جاری است و روند رشد آن هم مشخص است. اما در بودجه‌های عمرانی باید مشخص شود که چه پروژه‌هایی مد نظر است و به چه میزان بودجه نیاز دارند.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس با انتقاد از بودجه اندک وزارت ارشاد گفت: وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت، وزارت ارشاد و... بر اساس ساختارهای وزارتخانه خودشان بودجه دریافت می‌کنند. وزارت ارشاد در حوزه فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد، اما بودجه آن حداقل است که باید به آن توجه ویژه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها