کد خبر: 368142
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

محسن علیجانی زمانی، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان بابت حمایت از روحانی آسیب دیدند/ اکثریت مجلس آینده، اصولگراست/ «فراکسیون اصلاح‌طلبی» اقلیت موثر مجلس یازدهم خواهد بود

محسن علیجانی، نماینده مردم تهران در مجلس، مجلس آینده را مجلسی با اکثریت و شاکله اصولگرایی توصیف کرد و گفت: از آنجا که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کردند و دولت دوازدهم نتوانست در حل مشکلات مردم و دریافت برکاتی از برجام برای کشور موفق عمل کند، اصلاح‌طلبان از این ناحیه آسیب دیدند و اصولگرایان اکثریت مجلس آینده را به دست خواهند آورد.

اصلاح‌طلبان بابت حمایت از روحانی آسیب دیدند/ اکثریت مجلس آینده، اصولگراست/ «فراکسیون اصلاح‌طلبی» اقلیت موثر مجلس یازدهم خواهد بود
کد خبر: 368142
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن علیجانی زمانی، نماینده مردم تهران در مجلس، در ارزیابی ترکیب مجلس آینده به اعتمادآنلاین گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی، دولت روحانی نتوانست تدبیر کند و مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد. بنابراین به دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی، از این ناحیه مسئولیت پاسخگویی بر گردن ما افتاد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: دولت پس از مذاکره با گروه 1+5 و خروجی برجام، این توافقنامه را در دستور کار خود قرار داد و باید از این ناحیه نتایج مثبتی عاید کشور می‌شد، اما به خاطر عدم موفقیت در این موارد فضا تا حدی به نفع اصولگرایان و منتقدان دولت رقم خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین عدم موفقیت دولت تحت حمایت اصلاح‌طلبان در رفع مشکلات اقتصادی مردم و مساله برجام می‌تواند مجلسی اصولگرا رقم بزند و آنها اکثریت قوی را در مجلس آینده از آن خود کنند.

علیجانی توضیح داد: فراکسیون امید و به ویژه آقای عارف در بحث هویت اصلاح‌طلبی زحمات فراوانی کشیده‌اند. بعد از وقایع سال 88 و عملکرد برخی اصلاح‌طلبانی که نمی‌خواهند موضع خود را آقای دکتر عارف شکل گرفته است .

وی افزود:در مجلس آینده اقلیت خوب اصلاح‌طلبی داریم که هم چارچوب اصلاح‌طلبی خودشان را حفظ خواهند کرد و هم در چارچوب نظام فعالیت خوبی برای حل مشکلات مردم صورت خواهند داد.

این نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ این سوال که دلیل حضور کمرنگ و حداقلی اصلاح‌طلبان در ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس چیست گفت: آمار دقیقی از این موضوع ندارم و باید ارزیابی شود که میزان و درصد حضور اصلاح‌طلبان چه میزان بوده است و نمی‌توان این حضور را حداقلی دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با تاکید بر عدم حضور فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس دهم افزود: ما در ائتلاف با اصولگرایان معتدل و حامیان دولت به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و فراکسیون امید را تشکیل دادیم، نباید ضعف‌های فراکسیون امید را به اصلاح‌طلبان نسبت داد و امیدوارم در مجلس یازدهم اقلیت موثر قوی تری به عنوان فراکسیون اصلاح‌طلبی داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها