کد خبر: 368157
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۵:۳۷:۴۱
| |

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه:

قرارداد حرفه‌ای با فدراسیون کاراته روسیه دارم/ حضور ورزشکاران روسی در المپیک بلامانع است

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه گفت: قراردادم با فدراسیون کاراته روسیه حرفه‌ای است و به خاطر تعهدی که دارم، هدفم موفقیت کاراته این کشور در المپیک توکیو است.

قرارداد حرفه‌ای با فدراسیون کاراته روسیه دارم/ حضور ورزشکاران روسی در المپیک بلامانع است
کد خبر: 368157
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۵:۳۷:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ حسین روحانی در پاسخ به این سوال که با محرومیت کاروان روسیه از حضور در المپیک 2020 توکیو و جام جهانی 2022 قطر، وضعیت تیم ملی کاراته این کشور برای حضور در المپیک توکیو چه می‌شود، اظهار داشت: من یک قرارداد حرفه‌ای با فدراسیون کاراته روسیه دارم و به خاطر تعهداتم هدفم موفقیت کاراته این کشور در المپیک توکیو است. با خبر محرومیت روس‌ها به هر حال شوک بزرگی به ورزش روسیه وارد شد اما موضوع اصلی این است که هر ورزشکار روس بتواند سهمیه المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کند، قطعا می‌تواند در توکیو حضور داشته باشد، اما زیر پرچم المپیک باید مبارزه کند.

وی افزود: خبرهای امروز این طور نیست که به هیچ عنوان ورزشکاران روسی نمی‌توانند در المپیک حضور داشته باشند، آنها با پرچم المپیک در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و در صورتی که مدال کسب کنند، پرچم روسیه به نمایش در نمی‌آید. ضمن اینکه مسئولان ورزش این کشور 21 روز فرصت دارند به دادگاه CAS به خاطر این رای اعتراض کنند. اگر این اعتراض مورد قبول نباشد، ورزشکاران روسی مثل المپیک زمستانی سوچی مسابقه خواهند داد.

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه در پاسخ به این سوال که پس از مدت کوتاهی که وارد کشور روسیه شدید و هدایت این تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده گرفتید، عملکرد تیم در لیگ جهانی کاراته‌وان در سال 2019 چطور دیدید، گفت: پس از برگزاری یک مرحله اردو با تیم ملی کاراته روسیه راهی آخرین مرحله لیگ جهانی در سال 2019 شدیم. در وزن 61 کیلوگرم بانوان یک مدال نقره کسب کردیم. حتی در وزن منهای 50 کیلوگرم هم می‌توانستیم به مدال برسیم، اما اشتباهات فردی این مدال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ما گرفت.

وی افزود: مرحله بعدی لیگ جهانی به میزبانی کشور شیلی برگزار خواهد شد. به خاطر مسافت طولانی که بین این دو کشور وجود دارد ما در این رقابت‌ها حضور نخواهیم داشت. به هر حال تیم ملی کاراته روسیه از طریق رنکینگ المپیک نمی‌تواند مستقیم وارد المپیک شود، چون کاراته‌کاهای این کشور جایگاهی در رنکینگ المپیک ندارند. هدف ما کسب سهمیه المپیک از آخرین مرحله مسابقات گزینشی است.

روحانی خاطرنشان کرد: برای حضور در لیگ جهانی پاریس که مهم‌ترین رویداد لیگ جهانی است، ما 5 مرحله اردو طراحی کرده‌ایم. این رقابت‌ها برای همه کشورهای دنیا مهم است و قطعا یک رویداد بسیار فنی و سطح بالا برگزار خواهد شد. ما تمام توانمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گذاشته‌ایم تا با آمادگی کامل در پاریس حضور داشته باشیم. مسابقات لیگ جهانی فرانسه خیلی مهم و حائز اهمیت است. سعی می‌کنیم در این رقابت‌ها موفق باشیم، هرچند که زمان کمی در اختیار داریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها