کد خبر: 368198
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ژاپنی‌های سالمند برای تامین غذا و مراقبت به زندان می‌روند

ژاپن این روزها با پدیده‌ای عجیب مواجه شده که در آن افراد سالمند با ارتکاب جرم‌های مختلف سعی می‌کنند وارد زندان شوند. پلیس ژاپن این روزها درگیر افزایش جرم‌های مختلف در میان سالمندان بالای 65 سال این کشور است در حالی که در میان مجرمان جدید زنان سالمند هم به چشم می‌خورند.

ژاپنی‌های سالمند برای تامین غذا و مراقبت به زندان می‌روند
کد خبر: 368198
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ژاپنی‌های سالمند برای بهره‌مندی از مراقبت مجانی وارد زندان‌های این کشور می‌شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ژاپن این روزها با پدیده‌ای عجیب مواجه شده که در آن افراد سالمند با ارتکاب جرم‌های مختلف سعی می‌کنند وارد زندان شوند.

بر اساس این گزارش، پلیس ژاپن این روزها درگیر افزایش جرم‌های مختلف در میان سالمندان بالای 65 سال این کشور است در حالی که در میان مجرمان جدید زنان سالمند هم به چشم می‌خورند.

به گفته پلیس، این افراد برای بهره‌مندی از مراقبت‌های رایگان و اطمینان از اینکه فردی آنها را مورد توجه قرار می‌دهد راهی زندان می‌شوند.

بلومبرگ که این خبر را منتشر کرده آورده است: شمار قابل توجهی از سالمندان ژاپنی با ارتکاب جرم‌هایی همچون سرقت اشیای بسیار ساده می‌کوشند تا محکوم به زندان شوند و بتوانند از این طریق از خدماتی همچون غذای گرم، کمک‌های پزشکی و مراقبت مجانی بهره‌مند شوند.

«یومی موراناکا» مدیر زندان لواکانی در هیروشیمای ژاپن در این رابطه می‌گوید: این افراد شاید خانه و خانواده هم داشته باشند، اما این بدان معنی نیست که احساس کنند از جایگاه و احترام برخوردارند.

گفتنی است در فرهنگ ژاپن نگهداری از افراد سالمند بر عهده خانواده‌هاست، اما با غربی و ماشینی شدن جامعه این کشور افراد سالمند هم به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها