حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت:

آمار خودکشی در ایران نصف متوسط جهانی است

احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، گفت: آمار خودکشی در ایران نصف متوسط جهانی است و گروه سنی 15 تا 24 سال بیشترین آمار اقدام به خودکشی را در جهان و ایران دارد.

آمار خودکشی در ایران نصف متوسط جهانی است
کد خبر: 368206
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۹:۲۰:۳۷

اعتمادآنلاین| احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه برنامه پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی در استان لرستان گفت: هر چند آمار ما از متوسط جهانی کمتر است، اما حتی یک مورد از این پدیده نیز قابل قبول نبوده و باید برای جلوگیری از آن اقدام کرد. حلقه آویز کردن، استفاده از حشره کش‌ها و سایر سموم رایج‌ترین روش‌های خودکشی در کشور هستند.

وی ادامه داد: نقش سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی در کاهش آمار خودکشی بسیار حائز اهمیت است.

حاجبی بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این برنامه یکی از مهم‌ترین مواردی است که بر آن تاکید داریم. افزایش روایی داده‌های ثبت شده، کاهش انگ اجتماعی مرتبط با اطلاع رسانی، مدیریت انعکاس اخبار، کاهش دسترسی به روش‌های خودکشی و تقویت پژوهش‌های مرتبط با موضوع خودکشی، سایر موارد این استراتژی ها هستند.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت افزود: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان در کاهش آمار خودکشی نسبت به گذشته قابل تقدیر است. استان لرستان از استان‌های بحرانی در آمار اعلام شده فاصله گرفته که نشان از انتخاب درست برای پایلوت شدن طرح ملی پیشگیری از خودکشی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش مهم اخبار منتشر شده در مورد خودکشی بر تهییج موارد مشابه و عمومی، باید برنامه‌های توجیهی برای رسانه‌ها در مورد کیفیت انتشار اخبار تدوین و اجرا شود. آموزش و پرورش و وزارت علوم، برای پیشگیری و مقابله با این پدیده باید وزارت بهداشت را همراهی کنند.

محمدعلی دریک، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در همین رابطه گفت: آمار خودکشی در استان از 11 نفر در هر 100 هزار نفر سال 96 به 9 نفر در هر 100 هزار نفر در سال 97 رسیده است. سال‌های گذشته لرستان در بین 4 استان نخست در خصوص خودکشی بود، اما با انجام اقدامات آموزشی و غربالگری اکنون بحران از منطقه خارج شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها