کد خبر: 368243
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

اظهارات ولیعهد عربستان درباره بودجه سال جدید و موفقیت اصلاحات اقتصادی در کشورش

ولیعهد سعودی و رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه مدعی شده است، مرحله تحول اقتصادی که دولت عربستان در پیش گرفته مطابق چشم انداز 2020 عربستان پیشرفت ثابتی را طی کرده و اصلاحات اقتصادی و ساختاری در حال به ثمر نشستن هستند.

اظهارات ولیعهد عربستان درباره بودجه سال جدید و موفقیت اصلاحات اقتصادی در کشورش
کد خبر: 368243
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه در بیانیه‌ای در پایان جلسه این شورا که به اعلام بودجه سراسری دولت برای سال 2020 اختصاص داشت، گفت، این بودجه برای تقویت تعهد نسبت به اجرای اصلاحات، طرح‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده در چشم‌انداز 2030 و نیز تعیین اهداف مشخص و محورهای متعدد برای ایجاد جامعه‌ای پویا، اقتصادی شکوفا و سرزمینی آرمانی تنظیم شده است.

وی در دفاع از دیدگاه‌ها و طرح‌های بلندپروازانه خود گفته است، آثار مثبت اصلاحات اقتصادی و ساختاری طی سه سال گذشته شروع به نشان دادن خود روی عملکرد مالی و اقتصادی کشور کرده و عربستان به لطف خدا اخیرا به طور قابل ملاحظه شاهد رشد میانگین تولید داخلی واقعی در بخش‌های غیرنفتی بوده است و دولت برای ایفای نقش اساسی بخش خصوصی در اقتصاد کشور همراه با شاخص‌های مثبت و ثبت تعداد بخش‌های عملی با رشد مثبت ویژه‌ عمل کرده است.

ولیعهد سعودی ادامه داد: دولت اقدام به اجرای طرح‌های بزرگ در بخش‌های حیاتی و مهم و فعالیت‌های مختلف کرده که در تحقق اهداف رشد و فعالیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی هموطنان موثر خواهند بود.

محمد بن سلمان بر اهمیت مشارکت با بخش خصوصی به عنوان شریک اصلی و حیاتی در توسعه کشور تاکید کرد و گفت: اصلاحات دولت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و ایجاد بستری برای جذب سرمایه‌گذاران جهت مشارکت در تقویت رشد اقتصادی ادامه دارند و آن در بهبود مقدمه‌چینی عربستان در شاخص‌های جهانی رقابتی و سهولت اقدامات در این زمینه نتیجه داده است.

ولیعهد سعودی اضافه کرد: ما ایجاد فضای سرمایه‌گذاری برای مشارکت در هدایت اقتصاد ملی به سمت چشم‌اندازهایی گسترده و توسعه و رشد و شکوفایی را هدف قرار داده و دولت به دنبال گام برداشتن در اجرای مراحل تحول اقتصادی و پیشرفت در متنوع سازی اصول تولید در اقتصاد همزمان با حفط پایداری مالی است که فرصت‌هایی گسترده‌تر جهت آینده‌ای بهتر برای نسل‌های کنونی و آینده ایجاد خواهد کرد.

عربستان بودجه سال 2020 را اعلام کرد که وزارت دارایی درآمدزایی معادل 833 میلیارد ریال و هزینه‌های کلی معادل 1020 میلیارد دلار را در آن برآورد کرده که این یعنی کسری مورد انتظار حدود 187 میلیارد ریال خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها