کد خبر: 368245
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۶:۱۶
| |

مجتبی عابدینی:

کاروان المپیک حتما روی مدال شمشیربازی حساب کند

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی با تاکید بر اینکه خطر جدی کسب سهمیه این تیم برای المپیک را تهدید نمی‌کند، گفت: سهمیه ما قطعی است، کاروان ورزش ایران حتما روی مدال‌مان حساب کند.

کاروان المپیک حتما روی مدال شمشیربازی حساب کند
کد خبر: 368245
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۶:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با ایستادن در رده پنجم رنکینگ جهانی گام بلندی برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو برداشته است. این تیم اما برای قطعی کردن این سهمیه باید در سه رویداد باقی مانده دیگر از مجموع رویدادهای پیش بینی شده فدراسیون جهانی برای توزیع امتیاز و سهمیه المپیکی، شرکت کند.

جام جهانی لهستان (اول تا سوم اسفندماه - ورشو)، جام جهانی ایتالیا (15 تا 17 اسفندماه - پادووا) و جام جهانی مجارستان (اول تا سوم فروردین ماه - بوداپست) رویدادهایی هستند که ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر باید در آنها حضور داشته باشند.

به همین منظور آنها پیگیر تمرینات آماده سازی خود هستند. مجتبی عابدینی می گوید این تمرینات فعلا با انجام بدنسازی دنبال می شود اما از اواسط دی ماه وارد تمرینات تخصصی می شویم.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با ابراز رضایت از شرایط خود و هم تیمی‌هایش گفت: به واسطه نتایج تاثیرگذاری که تا به امروز در رقابت‌های گزینشی گرفتیم وضعیت‌مان برای کسب سهمیه المپیک خیلی خوب است، به همین دلیل دغدغه‌ای نداریم جز اینکه آمادگی خود را حفظ کنیم و بتوانیم سهمیه‌ای که فعلا و بر اساس رنکینگ جهانی در اختیار داریم، صد درصد کنیم.

وی با اشاره به جام جهانی مصر که حدود یک ماه پیش برگزار شد و اینکه برخی نتایج آن معادلات ایران را به هم زد، تصریح کرد: ما طبق برنامه خودمان پیش رفتیم اما چینی‌ها غافلگیرمان کردند. آنها با شکست تیم‌هایی مانند آمریکا و فرانسه وارد جمع هشت تیم برتر شدند با این حال بازهم 42 امتیاز با ایران فاصله دارند. البته شمشیربازان چین خیلی با قدرت پیگیر اردوها و تمرینات‌شان هستند اما اینکه بتوانند در جریان سه رویداد باقی مانده این اختلاف امتیاز را به صفر برسانند یا حتی از ما پیشی بگیرند به اما و اگرهای زیادی بستگی دارد و در کل برای‌شان سخت است.

عابدینی در این رابطه ادامه داد: اگر در هر سه جام جهانی باقی مانده که امتیاز آن برای کسب سهمیه المپیک محاسبه می شود، تیم چین بتواند جزو سه تیم برتر شده و صاحب مدال شود و در همان رقابت ها ایران 16 - 15 شود، ما سهمیه نمی گیریم اما اگر فقط در دو مسابقه از سه جام جهانی پیش رو ایران بتواند وارد هشت تیم برتر شود و حتی اگر چینی ها هم در همان رقابت تا این مرحله بالا بیایند، سهمیه از آن ما خواهد بود.

این ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران تاکید کرد: به همین دلیل است که می گویم چینی ها برای پیشی گرفتن از ما کار خیلی سختی دارند. ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان که امتیازش ضریب 2 داشت، موفق به شکست چین شد. همین مسئله یک پوئن بزرگ برای ما است. با همه اینها با تمام قدرت رقابت های آینده را برگزار می کنیم تا جای هیچ اما و اگری برای کسب سهمیه باقی نگذاریم. در کل اما خطر جدی کسب سهمیه ما را تهدید نمی کند.

وی برای پاسخ به این پرسش که «چقدر به مدال آوری در توکیو امید دارید؟» به پیشینه خود و شمشیربازی ایران در بازی های المپیک اشاره کرد و گفت: برای المپیک 2012 لندن و پس از چند دهه شمشیربازی ایران توسط من صاحب سهمیه شد. تعداد سهمیه ها برای المپیک 2016 ریو دو برابر شد و حالا برای المپیک 2020 توکیو، علاوه بر اینکه به دنبال کسب سهمیه تیمی - برای نخستین بار - و افزایش شمشیربازان اعزامی هستیم، به نتیجه هم حتما و قطعا فکر می کنیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: شانس شمشیربازی ایران برای مدال المپیک توکیو هم در بخش انفرادی است و هم بخش تیمی؛ در مورد اینکه این مدال به چه رنگی باشد نمی‌توانم پیش بینی دقیقی داشته باشم اما کاروان ورزش ایران حتما روی مدال شمشیربازی حساب کند.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی تاکید کرد: البته این مهم منوط به حمایت لازم از شمشیربازی و ادامه آن تا زمان بازی های المپیک است. ما ملی پوشان که تمرینات خود را دنبال می کنیم اما اگر دغدغه ای باشد قطعا نتیجه لازم را از تمرینات نمی گیرم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها