صنعا:

عربستان با دروغ و فریب دنبال حفظ ثبات خود است، نه یمن

عبدالاله حجر، شورای عالی سیاسی یمن گفت، کشورهای عضو ائتلاف سعودی با دروغ و نیرنگ به دنبال دستیابی به صلحی هستند که فقط ثبات و امنیت خودشان را حفظ کند.

عربستان با دروغ و فریب دنبال حفظ ثبات خود است، نه یمن
کد خبر: 368252
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۵:۳۳

اعتمادآنلاین| عبدالاله حجر مشاور رئیس شورای عالی سیاسی در یمن، در اراده ریاض برای متوقف کردن جنگ، ابراز تردید کرد.

حجر گفت: «کشورهای عضو ائتلاف سعودی-آمریکایی در جستجوی صلحی هستند که ثبات آنها را حفظ کند اما ما چنین صلحی را نمی‌پذیریم مگر اینکه ثبات یمن را تضمین کند».

حجر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المسیره با اشاره به جدی نبودن عربستان برای توقف جنگ علیه یمن تاکید کرد: رژیم سعودی به سیاست دروغ و نیرنگ عادت کرده است.

این مقام شورای عالی سیاسی یمن ابتکار صلح صنعاء درباره توقف درگیری‌ها و رفع محاصره همه جانبه علیه یمن را واضح خواند و گفت: ائتلاف سعودی اگر نخواهد ابتکار صلح را بپذیرد از توقف حملات یمنی‌ها خبری نیست.

پیشتر، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان گفت که عربستان سعودی هم مانند «صنعا» در گفت‌وگوها برای پایان دادن به درگیری در یمن، جدی است. خبرگزاری «آناتولی» نیز اخیرا به نقل یک منبع آگاه سیاسی گزارش داد که عمان در حال فراهم کردن مقدمات دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و هیأت انصارلله به ریاست «محمد عبدالسلام» است.

«ائتلاف عربی» علیه یمن، به رهبری عربستان، از فروردین ماه سال 1394 به بهانه بازگرداندن مشروعیت دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور حملات گسترده‌ای را علیه یمن یمن آغاز کرد که جز به بار آوردن تلفات مالی و جانی دستاوردی برای ائتلاف سعودی نداشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها