میرهاشم حسینی:

آن آقا چه گلی بر سر تکواندو زده که حالا انتقاد می‌کند؟

تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم ایران با تاکید بر اینکه در المپیک به دنبال بهترین نتایج خواهد بود، گفت: کار من با گرفتن سهمیه تازه آغاز شده است.

آن آقا چه گلی بر سر تکواندو زده که حالا انتقاد می‌کند؟
کد خبر: 368253
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۷:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ میرهاشم حسینی درباره کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در آخرین مرحله رقابت‌های گرندپری تکواندو در مسکو، اظهار کرد: 16 نفر برتر رنکینگ در این مسابقات حاضر بودند و واقعا سطح کیفی رقابت‌ها بسیار بالا بود. گرفتن مدال در جمع برترین‌های جهان کار بسیار سختی است اما خدا را شکر می‌کنم که توانستم به هدفم که کسب سهمیه المپیک بود رسیدم.

* به نفعم بود با رنکینگ ششم سهمیه المپیک بگیرم

تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم ایران افزود: خوشبختانه نفرات پایین‌تر از من در رده‌های 6 تا 10 رنکینگ در این مسابقات شکست خوردند و من با وجودیکه نتوانستم به مدال برسم اما با 17/8 امتیازی که گرفتم موفق شدم با قرار گرفتن در رده 6 رنکینگ المپیکی شوم. از آنجا که مطمئن بودم با قرار گرفتن در رده ششم المپیکی می‌شوم در مبارزه آخر آنطور که باید مبارزه را جدی نگرفتم. قرار گرفتن در رنکینگ 6 به نفع من بود چرا که در المپیک با نفرات اول و چهارم رنکینگ تا فینال مبارزه نمی‌کنم و باید با نفرات دوم و سوم مبارزه کنم تا ان‌شاءالله با نفر اول رنکینگ در فینال المپیک مبارزه کنم. به همین دلیل قرار گرفتن در رنکینگ 6 به سودم بود و نمی‌خواستم در رده بالاتری قرار بگیرم. حتی استاد عسکری بعد مبارزات به من گفت "می‌خواستم به تو بگویم در مبارزه شل کار کن و یا حتی به میدان نرو اما این کار را نکردم."

*بخاطر کم تجربگی شکست خوردم

وی درباره شکستش مقابل "دای هون لی" کره‌ای در مبارزه نیمه نهایی گفت: حریف کره‌ای از تجربه بیشتری نسبت به من برخوردار بود و فکر می‌کنم در این مبارزه به کم‌تجربگی‌ام باختم و با یک فن چرخش بد موقع شکست خوردم(23-20). در بازی مقابل حریف چینی نیز اشباه داشتم و مدام حمله می‌کردم که خیلی از این حمله‌ها بدموقع انجام شد. البته حریف چینی نیز استراتژی‌اش را تغییر داده بود و من هم بعد از صحبت‌های استاد عسکری استراتژی‌ام را تغییر دادم اما در ثانیه‌های پایانی بخاطر اشتباهی که داشتم شکست خوردم. البته همانطور که گفتم اطمینان داشتم سهمیه گرفته‌ام و آنطور که باید مبارزه نکردم.

*در این یکسال خیلی اذیت شدم

حسینی در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره کار بزرگ خود در کسب سهمیه المپیک با وجود عدم صدور ویزا برای حضور در رقابت‌های جهانی انگلستان و از دست دادن امتیاز حضور در این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: واقعا در این یکسال خیلی اذیت شدم و بار روانی سنگینی روی دوشم بود. حضور در مسابقات متعدد و اتفاقاتی که برایم رخ داد باعث شده بود واقعا از نظر روحی و بدنی داغون بودم. خدا را شکر همه این سختی‌ها نتیجه داد و در نهایت به سهمیه المپیک رسیدم. وقتی سهمیه گرفتم تمام اتفاقات و سختی‌ها از جلوی چشمانم عبور کرد.

*حتما در المپیک جبران می‌کنم

دارنده مدال نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی با تاکید بر اینکه، کارش برای رسیدن به موفقیت پس از کسب سهمیه تازه آغاز شده است، گفت: حتما در المپیک جبران می‌کنم. کسب سهمیه هدف ابتدایی من بود و از امروز بدنبال خوشرنگ‌ترین مدال المپیک خواهم بود و با تمام قدرت به توکیو می روم تا برابر رقبایم به برتری برسم.

* یکی از مربیان هر چه دوست دارد می‌گوید

وی در ادامه با گلایه از نقدهای یکی از مربیان، خاطرنشان کرد: یکی از مربیان هر چه دوست داشته به ما گفته است. البته شاید او چیزهایی را می‌بیند که ما در جریانش نیستیم. از دست او خیلی ناراحتم و واقعا نمی‌دانم دلیل این صحبت‌هایی که کرده چیست. مگر دوستان نمی‌دانند ما بخاطر مشکلات تحریم هنوز با هوگوی معمولی تمرین می‌کنیم؟ اگر با هوگوی الکترونیکی تمرین می‌کردیم شک نکنید خیلی بهتر می‌توانستیم کار کنیم. خود این دوستان هم می‌دانند چه مشکلاتی داریم اما نمی‌دانم چرا باز این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند؟

* آن مربی زمانی که بوده چه گلی به سر تکواندو زده؟

حسینی ادامه داد: مگر این آقا زمانی که مربی بود چه گلی بر سر تکواندوی ایران زد که حالا می‌خواهد به هر شکلی تکواندو را به چالش بکشد و منتقد شده است؟ نقدی هم اگر مطرح می‌شود باید منصفانه و بر اساس واقعیات باشد نه اینکه بخواهیم با صحبت‌هایمان برای تیم ملی حاشیه درست کنیم. ما اگر هوگوی الکترونیکی داشتیم می‌توانستیم در تمریناتمان نقطه زنی کنیم و این موضوع خیلی در مبارزه ها موثر بود.

* از انتخاب مهماندوست احساس غرور کردم

تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم ایران در ادامه درباره انتخاب رضا مهماندوست به عنوان برترین مربی سال تکواندوی جهان، گفت: آقای مهماندوست واقعا یک مربی خوب و فنی است و من به عنوان یک ایرانی از اینکه او به عنوان برترین مربی جهان انتخاب شد احساس غرور کردم. نام من نیز در بین برترین تکواندوکاران جهان بود و این انتظار را داشتم اما متاسفانه در نهایت به این عنوان نرسیدم.

* دعای همه ما پشت سر سجاد است

حسینی درباره ناکامی سجاد مردانی در کسب سهمیه المپیک در مسکو علی‌رغم نمایش عالی و احتمال کسب سهمیه در رقابت گرنداسلم، گفت: سجاد برای گرفتن سهمیه شانس دارد و با شایستگی زیادی که در او سراغ دارم قطعا به این هدف می‌رسد. او در مسکو عالی بود و خودم از نزدیک دیدم که چقدر خوب و بی نقص و شمرده کار کرد و امتیازاتش را گرفت. دعای همه ما پشت سر اوست و امیدوارم او هم سهمیه المپیک را بگیرد تا با 3 تکواندوکار به توکیو برویم که عالی خواهد شد. در این مدت با هم در مسابقات زیادی شرکت کردیم و به شخصه اگر قرار بر نبودن سجاد باشد دلم می‌گیرد و احساس غریبی می‌کنم. او مانند برادر بزرگتر و رفیق خوب همیشه کنار ما بود و به تیم کمک کرد.

*به المپیک نمی‌روم که زنگ تفریح باشم

وی در پایان با تاکید بر اینکه به چیزی جز خوشحال کردن مردم و خانواده‌اش فکر نمی‌کند، گفت: قطعا به المپیک نمی‌روم که زنگ تفریح باشم. من نیامده‌ام که فقط سهمیه بگیرم و بعد به المپیک بروم و حذف شوم. با تمام توان تمرین می‌کنم و از جان مایه می‌گذارم تا در المپیک به بزرگترین افتخار برسم. از خودم انتظار زیادی دارم و دوست دارم دل مردم و خانواده‌ام را که در این مدت خیلی اذیت شدند شاد کنم. دست مربی‌ام را نیز می‌بوسم که همیشه پیگیر وضعیتم بود و خیلی به من کمک کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها