صفاریه، رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خبر داد:

تولید 91 محصول دارویی در هلال احمر/ چالشِ سوئیفت برای واردات دارو/ تولید سالانه 2.5 میلیون فیلتر صافی دیالیز در کشور

حسن صفاریه، رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها بر سر راه واردات دارو از سوی هلال احمر ایجاد کرده است، گفت: اگر کانال مشخصی را برای نقل و انتقالات مالی دارو و تجهیزات پزشکی فراهم کنند، طبیعتا منجر به رفاه حال بیماران می‌شود.

تولید 91 محصول دارویی در هلال احمر/ چالشِ سوئیفت برای واردات دارو/ تولید سالانه 2.5 میلیون فیلتر صافی دیالیز در کشور
کد خبر: 368254
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۷:۲۷

اعتمادآنلاین| حسن صفاریه، رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، با اشاره به فعالیت‌های سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی استراتژیک‌ترین کالای‌مان فیلتر صافی همودیالیز است که چند روز گذشته و بعد از مدتی توقف، مجددا خط تولیدش راه‌اندازی شد. از طرفی پرتعدادترین محصول تولیدی‌مان هم سرنگ است که هر دو این محصولات را می‌توانیم بیش از میزان تولید فعلی‌مان تولید و عرضه کنیم.

تولید سالانه 2.5 میلیون فیلتر صافی دیالیز در کشور


وی با بیان اینکه برای تولید سرنگ بر اساس یک برنامه کشوری سهمیه تولید مشخصی به ما اعلام شده و میزان تولید فیلترهای همودیالیز را بازار مصرف تعیین می‌کند، افزود: در عین حال کاملا هماهنگ با سیاست‌های سازمان غذا و دارو فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم. به نحوی که سیاست‌گذار سازمان غذا و دارو است. در حال حاضر حدود 50 درصد از سهم فیلترهای همودیالیز در بازار را سازمان تدارکات جمعیت هلال احمر تامین می‌کند. همچنین سالانه 2.5 میلیون فیلتر صافی همودیالیز را با تکنولوژی آلمان تولید می‌کنیم.

صفاریه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان و مشکلاتی که در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی برای جمعیت هلال احمر ایجاد کرده است، افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌هایمان نقل و انتقال پول به تامین‌کننده و تولیدکننده خارجی است.

لزوم ایجاد کانال مالی مستقل برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی


وی تاکید کرد: طبیعتا تحریم‌ها بر روی ارائه خدمات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی ما تاثیر گذاشته است. اگر بتوان برای سوئیف یا نقل و انتقال پول فکری کرد و کانال مشخصی را برای دارو و تجهیزات پزشکی فراهم کنند، طبیعتا منجر به رفاه حال بیماران می‌شود.

رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین درباره نحوه تامین اعتبارات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هلال احمر، با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی در حوزه اعتباری خودکفاست، گفت: البته طبیعتا زمانی که چالش‌هایی در عرصه تولید ایجاد شود، نیازمند کمک هستیم. در حال حاضر نیازمند یک وام هستیم که استانداری البرز موافقت کرده که 30 میلیارد تومان وام به ما اختصاص دهند و می‌توانیم در خرید مواد اولیه با دست باز عمل کنیم و سپس از محل سود کارخانه این وام را باز پس می‌دهیم. در عین حال سازمان تدارکات پزشکی در تامین اعتباراتش‌ خودکفا است و نه از دولت و نه از جمعیت هلال احمر بودجه‌ای دریافت نمی‌کند. ما اعتبار مورد نیازمان را از مارجینی که به عنوان سود تجارت دارویی‌مان برمی‌داریم، تامین می‌کنیم.


تولید 91 محصول دارویی در هلال احمر

صفاریه به اشاره به فعالیت‌های سازمان تدارکات پزشکی در حوزه تامین دارو نیز گفت: این سازمان هم در حوزه تولید دارو و هم در واردات آن فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد. به‌طوری که 91 محصول دارویی را تولید می‌کنیم. استراتژیک‌ترین محصولات دارویی تولیدی‌مان لِترزول برای درمان سرطان سینه، فیناستراید برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات در مردان و سولامر برای بیماران کلیوی است. در حوزه وارداتی‌ها هم با توجه به اینکه 97 درصد از نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود، تعداد اقلام وارداتی‌مان زیاد نیست و برخی اقلام "های‌تکنولوژی" را وارد می‌کنیم. البته با توجه به درخواست سازمان غذا و دارو هم کار واردات دارو را انجام می‌دهیم. یعنی سازمان غذا و دارو کمبودها را اعلام و ما برحسب درخواست آن‌ها نسبت به واردات اقدام می‌کنیم. در عین حال یکسری از داروها هم تک‌نسخه‌ای است و وارد می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها