هواپیمای «هرکولس» شیلی با 38 سرنشین ناپدید شد

نیروی هوایی شیلی اعلام کرد، هواپیمای سی-130 هرکولس این کشور با 38 سرنشین که به مقصد قطب جنوب در حرکت بود، ناپدید شده است.

هواپیمای «هرکولس» شیلی با 38 سرنشین ناپدید شد
کد خبر: 368283
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع رسانه‌ای از ناپدید شدن یک هواپیمای ترابری نظامی شیلی با 38 سرنشین خبر دادند؛ هواپیمایی که در آن افراد غیرنظامی هم حضور داشتند.

بنا بر گزارش سرویس جهانی «بی‌بی‌سی»، نیروی هوایی شیلی اعلام کرد، یک هواپیمای سی-130 هرکولس این کشور با 38 سرنشین مفقود شده است. این هواپیما ساعت 16:55 به وقت محلی از «پونتا آرناس» به مقصد قطب جنوب پروازش را شروع کرد اما در ساعت 18:00 همه ارتباطات رادیویی آن با برج مراقبت قطع شده و از آن پس دیگر هیچ خبری از هواپیما نشده است.

بنا بر اعلام مقام‌های شیلیایی، 17 خدمه پرواز و 21 مسافر سرنشینان هواپیمای مفقود شده را تشکیل می‌دادند و سه تن از سرنشینان، افراد غیرنظامی بوده‌اند.

نیروی هوایی شیلی همچنین اعلام کرده که عملیات جستجو و نجات برای یافتن هواپیمای و سرنشینانش آغاز شده است.

«ادواردو موسکوئیرا» سخنگوی نیروی هوای شیلی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها خبر داده که خلبان هواپیمای سی-130 هرکولس قبل از ناپدید شدن، هیچ تماس اضطراری نگرفته بود.

این مقام نیروی هوایی شیلی، خلبان هواپیمای سی-130 هرکولس را فردی کار کشته خوانده و احتمال داده که او شاید به دلیل تمام شدن سوخت، مجبور به فرود شده باشد.

شیلی کنترل بیش از 1.2 میلیون متر مربع از اراضی قطب جنوب را در اختیار دارد البته بخش‌هایی از این اراضی مورد ادعای انگلیس و آرژانتین است و این کشورها بر سر مالکیت آن با هم اختلافاتی دارند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها