کد خبر: 368288
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۵۲:۰۰
| |

واعظ آشتیانی:

وزارت ورزش بداند دخالت و نظارت دو واژه مجزاست

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: وزارت ورزش باید بداند که دخالت و نظارت دو واژه مجزا است و ببیند چه اتفاقی در باشگاه‌ها می‌افتد.

وزارت ورزش بداند دخالت و نظارت دو واژه مجزاست
کد خبر: 368288
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» در خصوص شرایط استقلال پس از رفتن استراماچونی اظهار داشت: من فکر می‌کنم قدری مماشات شده و چقدر خوب بود ابتدا وقتی می‌خواهیم مدیر مجموعه‌ای را انتخاب کنیم این کار با یک تعقل و منطقی همراه باشد و به سوابق اجرایی افراد در گذشته توجه شود. اینکه آیا در جایگاه‌هایی که بودند موفق بودند یا خیر.

وی افزود: افراد زیادی داریم که پست‌هایی را اشغال کرده بودند اما اثر و راندمانی نداشته‌اند. آنها صرفا براساس سیاسی‌کاری رزومه درست کرده‌اند و اینگونه انتخاب‌ها اصولا باندی، گروهی، قبیله‌ای و سیاسی است. می‌گویند اگر با مایی چه بهتر وگرنه برمایی انتخاب نمی‌شوی!

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: این حقوق مردم و یک جامعه است که از مسئولان بخواهند کسانی را انتخاب کنند که کارآمدی داشته باشند. اگر باور داشته باشیم مدیری که در گذشته بوده این جایگاه را به مدیر بعدی می‌سپارد و مدیر بعدی به سمت بهتر شدن تشکیلات حرکت می‌کند، اگر این نگاه باشد خیلی خوب است ولی ما حتی در سطح کلان هم می‌بینیم دولتی آمده و دولت قبل را مدیر انتقاد شدید قرار داده است.

واعظ آشتیانی تاکید کرد: باید بیاموزیم هر دولتی خدماتی داشته است و باید آن بخش که خوب بوده استمرار دهیم و ضعف را به قوت تبدیل کنیم. در عرصه ورزشی هم باید همین اتفاق بیفتد. باید ببینیم چه نکات مثبتی را داشته‌اند و آنها را پیگیری کنیم و نکات ضعف را تبدیل به قوت کنیم. اما متاسفانه چون نگاه عالمانه در انتخاب اصلح وجود ندارد شاهد حواشی هستیم که نمی‌تواند اثر مثبتی برای آن تشکیلات داشته باشد و دل علاقمندان به آن رشته و باشگاه را شاد کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا منظورتان این است فتحی به واسطه ارتباطات خود مدیرعامل استقلال شده بود نه توانمندی‌هایش، یادآور شد: هرکسی با یک واسطه‌ای به جایی معرفی می‌شود. مهم این است فردی که می‌آید مدیر کارآمدی باشد اینگونه نیست که بگوییم ورزش فقط بحث اقتصاد دارد. امروز دنیا دارد از ورزش بهره‌برداری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌کند وقتی ما این هنر را نداریم و به روزمرگی کارهای‌مان را پیش می‌بریم این وزارت با وزارت قبلی و قبلی چه تفاوتی ممکن است داشته باشد!؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: همه شبیه هم هستند چون روزمرگی کرده‌اند. ما باید به این سمت برویم که اگر مدیرانی به ورزش می‌آوریم کارآمد و اثرگذار باشند. می‌خواهد من باشم یا فتحی. به هر حال خاطرات مردم است که قضاوت می‌کند چه کسانی داخل ورزش موفق بوده‌اند یا نبوده‌اند. ما کسانی را داشته‌ایم که یک باشگاه و تشکیلات آن را نابود کرده‌اند و افراد موفقی هم داشته‌ایم و نمی‌توانیم با یک چوب همه را برانیم.

واعظ آشتیانی درباره تامین مالی استقلال و وابستگی آن به وزارت ورزش، تصریح کرد: اول بگذارید نکته‌ای را بگویم، آیا انتقاداتی که ما مطرح می‌کنیم اثری هم دارد یا از این گوش می‌شنوند و از این گوش رد می‌کنند؟ بعضی مواقع مایوس می‌شویم که چقدر بگوییم و حرف بزنیم. ولی برخی حرفها درست است و باید آنها را بپذیریم. خود من بین نقد و انتقام فاصله قائلم و باید نقد منطقی، عالمانه و منصفانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز بخواهیم به ورزش نمره بدهیم باید چه نمره‌ای بدهیم؟ آیا این کارنامه قابل دفاع است؟ ورزش‌مان را با توجه به شرایط و پتانسیل فعلی قابل دفاع نمی‌بینم. آیا باید از این دفاع کنیم که فرق بین نظارت و دخالت را نمی‌دانند؟ ای کاش این مرز را مشخص کنید. موقعی می‌گفتیم در استقلال و پرسپولیس دخالت کنید به هر حال شما صاحب مجمع هستید اما معاون وزیر می‌آمد و می‌گفت ما دخالت نمی‌کنیم این باشگاه شما است! مگر فیفا است که نمی‌توانید در آن دفاع کنید؟ من ایمان دارم برخی هیئت مدیره‌ها اصلا نمی‌دانند کدام تصمیمات در حیطه کاری‌شان هست یا خیر!

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره نقش لابی در این عرصه گفت: می‌توانیم این تعبیر را هم داشته باشیم. دخالت و نظارت دو واژه مجزا است و باید وزارت ورزش بداند چه اتفاقی در باشگاه‌ها می‌افتد. بودجه معنایی ندارد پاسخگویی و شفاف‌سازی مهم است و باید پاسخگو باشیم و شفاف‌سازی کنیم. آیا درباره شرایط امروز استقلال و پرسپولیس می‌دانیم چه فاکتورهایی جمع شده و تاثیرگذار بوده؟ چه کسانی از بیرون تحریک می‌کنند و چه کسانی از داخل چوب لای چرخ می‌گذارند؟ آیا مجمع واقعا برگزار می‌شود؟ چندی پیش اطلاعیه دو خطی دادند که مجمع برگزار می‌شود آیا این پاسخگویی و شفاف‌سازی است؟ باید بگویند این باشگاه اینقدر بدهکار است، اینقدر از مطالبات آن پرداخت شده، تا انتهای فصل اینقدر مانده که هزینه‌هایش را انجام بدهد و...

واعظ آشتیانی تصریح کرد: استقلال مشکل مالی دارد بعد می‌گویند نیم فصل می‌خواهیم بازیکن خارجی بیاوریم! شما به بازیکن داخلی حقوق نمی‌دهید، قادر به انجام تعهد نسبت به بازیکن خارجی نیستید و مربی‌تان اینگونه می‌شود! آن وقت می‌خواهید بازیکن خارجی بیاورید؟ این موضوع نشان می‌دهد نه تنها نظارت و دخالتی وجود ندارد بلکه خودشان هم در این اتفاقات می‌توانند شریک و سهیم باشند.

وی در پایان درباره خصوصی‌سازی دو تیم مطرح پایتخت تاکید کرد: درباره این موضوع بحث‌های مفصلی کردم و به لحاظ اقتصادی آن را تحلیل کرده‌ام؛ استقلال و پرسپولیس قابلیت واگذاری ندارند. من به مجلس هم انتقاد کردم و گفتم آقایان به شما آدرس غلط دادند و به دولتیون هم آدرس غلط دادند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها