مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس:

کارگروهی برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان شد.

کارگروهی برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود
کد خبر: 368325
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۳۲:۳۸

اعتمادآنلاین| مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس پس از ارائه گزارش مسوولان مربوطه درباره وضعیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: نکته مهم این است که نیروهای علمی و دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرند. در این جلسه مسائلی در رابطه با مشکلات این شرکت‌ها مطرح شد از جمله در حوزه تامین اجتماعی، فضای کسب و کار، مالیات، گمرک و مجوزها اما مگر غیر از دولت این موضوع به جای دیگری ربط دارد؟ چرا باید کاری کنیم فضای کسب و کار مشکل پیدا کند؟ دولت می‌تواند لایحه فوریتی در این باره به مجلس بیاورد و مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: رئیس دولت و معاون وزیر می‌گویند وضعیت کسب و کار بد است و ما رتبه صد و چندمی در فضای کسب و کار داریم چه کسی باید این وضع را اصلاح کند؟

پزشکیان ادامه داد: ما در دو موضوع هسته‌ای و موشک‌ها نگاه ویژه و تعهد سیاسی داشتیم و با قدرت حرفمان را در دنیا به کرسی نشاندیم و امروز می‌دانید قادریم کارمان را انجام دهیم. مسوولان ارشد ممکلت باید پذیرند با دانشمندان و جوانان می‌شود ممکلت را درست کرد اگر پیشنهادی برای حل مشکلات دارند می‌توانند آن را به مجلس بیاورند ما هم با تمام قدرت آماده همکاری هستیم.

وی ادامه داد: ما نیازمند عزم و اراده ملی و اعتماد به جوانان هستیم. در همین رابطه برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، علوم، بانک مرکزی و سازمان ثبت تشکیل شود و با کمیسیون‌های مربوط به مجلس هماهنگی شود و به این شرکت‌ها اختیاراتی داده شود و با تعهد و عزم و اراده پشت سر آنها بایستم و از آنها دفاع کنیم.

پزشکیان خاطر نشان کرد: اگر قرار است مقابل آمریکا و تحریم‌ها بایستیم راهی جز این نیست که به مغزها و استعدادها باور داشته باشیم. اگر آنها را باور کنیم و پشت سرشان بایستیم آمریکا، اروپا وهیچ قدرتی نمی‌تواند ما را زمین گیر کنند بلکه از بحران هم نجات پیدا می‌کنیم؛ زیرا راه نجات ممکلت علم و دانش است و نمایندگان نیز با قدرت پشتیبان این امر هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها