طرح استیضاح ترامپ احتمالا امروز اعلام می‌شود

دو منبع آگاه اعلام کردند احتمالا دموکرات‌ها امروز در یک نشست خبری طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را ارائه می‌کنند.

طرح استیضاح ترامپ احتمالا امروز اعلام می‌شود
کد خبر: 368334
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۴۳:۰۷

اعتمادآنلاین| دو منبع آگاه گفتند احتمالا دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در یک کنفرانس خبری امروز صبح (عصر به وقت تهران) طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را اعلام کنند.

انتظار می‌رود جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات و روسای دیگر کمیته‌های مربوط در این نشست حضور داشته باشند، نشستی که زمان آن نشان می‌دهد دموکرات‌ها قصد دارند در مسیر خود باقی بمانند و در مورد استیضاح ترامپ به دلیل تماس‌های او با رئیس‌جمهور اوکراین پیش از آنکه فصل تعطیلات از راه برسد، تصمیم بگیرند.

دو منبع آگاه گفتند انتظار می‌رود دموکرات‌ها دو طرح استیضاح اعلام کنند. یکی از این منابع که معاون ارشد دموکرات است گفت این طرح‌ها از سوءاستفاده از قدرت مانع خواهند شد. او در ادامه اشاره کرد با این حال دموکرات‌ها در را بر روی طرح سوم کاملا نبسته‌اند.

با این حال، چند منبع دیگر به هیل گفتند اعلام طرح استیضاح ممکن است چهارشنبه و یا پنجشنبه باشد، ولی زمان دقیق آن مشخص نیست.

هفته گذشته، دموکرات‌ها گفتند معتقدند ترامپ مرتکب سه جرم شده است که استیضاح را الزامی می‌کند: سوءاستفاده از قدرت، رشوه، ممانعت از اجرای عدالت و کار کنگره.

دموکرات‌ها معتقدند ترامپ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال 2020. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود 400 میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

شنبه این هفته کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی را منتشر کرد که در آن مبانی قانونی برای استیضاح ترامپ تشریح شده بود. چند روز پیش، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با بیان این که ترامپ در مکالمه تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در تاریخ 25 ژوئیه از قدرت خود برای منافع سیاسی شخصی سوء استفاده کرده است، به کمیته قضایی این مجلس دستور داد تا پیش‌نویس طرح استیضاح او را آماده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها