پیروز حناچی، شهردار تهران:

راهی جز باز کردن فضا برای سرمایه گذاری در شرایط سخت اقتصادی نداریم

پیروز حناچی، شهردار تهران، با اشاره به شرایط سخت اقتصادی موجود کشور، گفت: در این شرایط راهی جز باز کردن فضا برای سرمایه‌گذاری نداریم.

راهی جز باز کردن فضا برای سرمایه گذاری در شرایط سخت اقتصادی نداریم
کد خبر: 368343
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۵۰:۵۲

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی، شهردار تهران، در آئین بهره برداری از 48 پروژه مدیریت شهری در منطقه 21 گفت: منطقه 21 منطقه خاصی است که روزگاری نه چندان دور خارج از محدوده شهری بود که از خصیصه‌های مهم آن می‌توان به وجود فضاهای صنعتی اشاره کرد به شکلی که 36 درصد مساحت این منطقه به سرمایه فعال و غیر فعال اختصاص دارد.

وی افزود: وجود صنایع پدیده‌ای است که امروزه شهرها در دنیا از آن متاثر هستند و مدیریت شهری هوشمند از آن به عنوان فرصت بهره می‌گیرد. در حقیقت خروج صنعت از شهر به دلیل مسائل زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی محقق می‌شود. این موضوع فرصت و تهدیدهایی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: فرصت از این حیث که بخش زیادی از زمین‌ها ناشی از خروج صنعت آزاد می‌شوند و تهدید از این حیث که اگر برای آنها برنامه ریزی نشود چالش‌هایی را ایجاد می‌کند. در شرایط اقتصادی موجود راهی جز باز کردن فضا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود ندارد. در حقیقت فضاهای صنعتی می‌توانند فرصتی برای ایجاد تحول در تهران باشند. ما پیشتر نیز تجربه این کار را در خصوص فرهنگسرای بهمن داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای خوب منطقه 21 توسعه فضای سبز است که قطعا این توسعه ثمرات ارزشمندی برای مردم تهران در بر خواهد داشت. همچنین باید توسعه کمربند سبز نیز مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بهره‌برداری از دو پروژه بزرگ در هفته گذشته، گفت: همه از شرایط سختی که داریم اطلاع دارند و نهایت دشمنی بدخواهان این کشور در ایجاد این شرایط سخت تاثیرگذار است. امیدواریم با تدبیر و درایت این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و پروژه‌ها با تدبیر و جرأت مدیران به نتیجه برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها