کد خبر: 368348
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۵۹:۲۶
| |

فناوری جدید برای شارژ خودروهای برقی در چند دقیقه

بسیاری از مردم علاقه‌ای به خرید خودروهای برقی ندارند، زیرا باید زمان زیادی را صرف شارژ آنها کنند. اما یک فناوری جدید سرعت این کار را به شدت افزایش می‌دهد.

فناوری جدید برای شارژ خودروهای برقی در چند دقیقه
کد خبر: 368348
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۵۹:۲۶

اعتمادآنلاین| افزایش سرعت شارژ باتری خودروهای برقی باعث می شود افراد بیشتری به خرید آنها علاقه‌مند شوند و حالا یک شرکت تجاری فناوری تازه ای را ابداع کرده که باعث می شود شارژ اتومبیل های برقی به جای چند ساعت تنها چند دقیقه طول بکشد.

این سیستم شارژ که توسط شرکت کانادایی «جی باتریز» ابداع شده برای حل مشکل کاهش ظرفیت شارژ باتری در گذر زمان و افزایش سرعت شارژ از روش ارسال ریز پالس‌های جریان برق که به طور متناوب تغییر می‌کنند، استفاده می‌کند.

در واقع این سیستم جریان برق یکسان و یکدستی را برای شارژ باتری ارسال نمی‌کند و شدت و ضعف آن را به طور مرتب تغییر می‌دهد.

در این روش، برای کنترل مقاومت و سایر شاخص های نشان دهنده میزان سلامت باتری از یک سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

این سیستم تصمیم می‌گیرد که پالسها با چه ولتاژی ارسال شوند که آسیبی به باتری وارد نشود و در عین حال از ارسال جریان برق با ولتاژ ثابت خودداری می‌کند.

شرکت سازنده می‌گوید استفاده از این روش از گرم شدن زیاد باتری و آسیب دیدن اجزای شیمیایی آن جلوگیری می‌کند و عمر آن را بسیار بیشتر می‌کند. البته هنوز تا تجاری سازی این روش به بررسی های بیشتری نیاز است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها