علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

باید در بعد تبدیل اختراعات به نوآوری با جدیت بیشتری عمل کنیم

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تاکید کرد که باید در بخش حمایت از اختراعات و تبدیل آنان به نوآوری و محصولی نوین سرعت بیشتری داشته و توجه ویژه‌ای به این بخش کنیم.

باید در بعد تبدیل اختراعات به نوآوری با جدیت بیشتری عمل کنیم
کد خبر: 368384
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۷:۵۳

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در جریان بررسی دستاوردها و چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش بنیان در جلسه‌ی علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از زحمات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشکر می‌کنم. اما بر اساس گزارش‌ها ضریب پیشرفت مناسبی با توجه به مقتضیات کشور در این حوزه نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ امروز ما نیاز داریم به یک بخش فرادستگاهی برای صدور مجوز به منظور فعالیت این شرکت‌ها داریم. چرا که یکی از چالش‌های جدی این بخش تردد دستگاه‌های صدور مجوز است. در بخش حمایت اختراعات و تبدیل آنان به نوآوری ما نتوانستیم آن طور که باید و شاید عمل کنیم.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: وظیفه معاونت علمی و فناوری و صندوق حمایت از نوآوری‌ها این است که حمایت از اختراعات را با اهتمام بیشتری دنبال کند. رویکرد ما در این بخش باید اصلاح شود. متاسفانه بعضا شاهد هستیم که امکانات در کشور به صورت نابرابر توزیع شده و این توزیع نابرابر باید اصلاح شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در بخش ثبت اختراع بعضا شاهد هستیم که کاسبی جدید به راه افتاده و عده‌ای یک طرح را ثبت کرده و سپس آن را به فروش می‌رسانند. ما باید جلوی باز شدن باب کاسبی جدید نظیر مقاله فروشی را در این حوزه بگیریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها