مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور:

دیوان عالی کشور شیرازه قضایی کشور است

سیداحمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، با بیان اینکه دیوان عالی کشور شیرازه و خلاصه قضایی کشور است، گفت: دیوان عالی کشور باید بهترین آرا و مذاکرات وحدت رویه را داشته باشد که وضعیت آینده بهتر از وضعیت فعلی باشد.

دیوان عالی کشور شیرازه قضایی کشور است
کد خبر: 368407
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۳:۰۱:۴۸

اعتمادآنلاین| سیداحمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، در جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور قضات این مرجع عالی قضایی برگزار شد، با بیان اینکه حیات انسان حیات معنوی است که وقتی با خدا و قرآن انس می‌گیرد به آن دست پیدا می‌کند، اظهار کرد: ریاست قوه قضائیه نظرشان این بود که هیات عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: نظارت و وحدت رویه هیأت عمومی دو رسالت مهم دیوان عالی کشور است که باید این دو مهم را تقویت کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور در خصوص بحث نظارت اظهار کرد: بخشی از نظارت بر عهده قضات دیوان است و نظراتی است که به هیات عمومی دیوان ارائه می‌شود و بخش دیگر، بخشی است که متاسفانه به دید شما نمی‌آید و ما با همکاری برخی از عزیزان در استان‌ها به آرایی که در دیوان می‌آید رسیدگی می‌کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور عنوان کرد: باید نظارت کاربردی و عملی شود تا در کارها تاثیرگذار باشد. آنجا که نظارت جنبه ارشادی دارد باید قضات نخستین ارشاد شوند و آنجا که تخلفی واقع شده فرصتی می‌دهیم که تخلفاتی که در پرونده رخ داده را به ما اعلام کنید تا در آرا تأثیر بگذارد.

مرتضوی مقدم وحدت رویه را موضوع مهمی دانست و گفت: به همان اندازه که قانون مهم است بحث وحدت رویه نیز مهم است و در سفرهای استانی که می‌رویم کارشناسان بالاتفاق از آن صحبت کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما می‌خواهیم این بخش را بیش از پیش فعال کنیم چون کارگشاست و بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه در نگارش رأی وحدت رویه باید دقت بیشتری صورت گیرد، اظهار کرد: در سفرها بعضی از همکاران می‌گفتند آرای وحدت رویه ابهاماتی دارد که باید رفع شود و بنابراین باید در آرای وحدت رویه آنقدر دقت کنیم که ابهامی وجود نداشته باشد.

مرتضوی مقدم به مذاکرات هیات عمومی اشاره و تصریح کرد: این مذاکرات چاپ می‌شود و نباید در حد محاوره باشد و باید به گونه‌ای باشد که سخنان، مطالب و استنادات متقن، مستند و راهگشا بوده و مورد استفاده جامعه علمی قرار گیرد. در این راستا برخی از دانشجویان علاقه‌ دارند که در جلسات هیات عمومی شرکت کنند که قرار است برای برنامه‌های آینده تصمیم گیری شود.

وی در پایان گفت: دیوان عالی کشور با توجه به قضات شریف و برجسته آن شیرازه و خلاصه قضایی کشور است که باید بهترین آرا و مذاکرات وحدت رویه را داشته باشد که وضعیت آینده بهتر از وضعیت فعلی باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها