کد خبر: 368413
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

نعمت خلیفه، کارشناس تکواندو، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

گرندپری روسیه فشار زیادی به ورزشکاران وارد کرد/ شانس سجاد مردانی برای کسب سهمیه المپیک بالاست/ وزارت ورزش باید دغدغه ملی‌پوشان را برطرف کند/ در بخش زنان امیدواریم 2 سهمیه المپیک کسب کنیم

یک کارشناس تکواندوی ایران گفت: فشار زیادی روی تکواندوکاران ایران بود و از همین رو شرایط بازیکنان در رقابت‌های گرندپری روسیه سخت شد.

گرندپری روسیه فشار زیادی به ورزشکاران وارد کرد/ شانس سجاد مردانی برای کسب سهمیه المپیک بالاست/ وزارت ورزش باید دغدغه ملی‌پوشان را برطرف کند/ در بخش زنان امیدواریم 2 سهمیه المپیک کسب کنیم
کد خبر: 368413
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نعمت خلیفه، کارشناس تکواندو، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره عملکرد تیم ملی تکواندو در رقابت‌های گرندپری روسیه گفت: برنامه تیم ملی در این رقابت‌ها کسب سهمیه المپیک بود. این اتفاق رخ داد و توانستیم 2 سهمیه المپیک کسب کنیم. امیدوارم سجاد مردانی هم در گرنداسلم سهمیه سوم تکواندو را به دست آورد و این رشته با سه تکواندوکار در المپیک حضور پیدا کند.

فشار گرندپری روسیه بالا بود

او در ادامه به‌ سختی کار تکواندوکاران ایران در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: فشار زیادی روی تکواندوکاران ایران بود و از همین رو شرایط برای ورزشکاران ما سخت شد. 16 بازیکن برتر دنیا در گرندپری روسیه حاضر شده بودند و این موضوع فشار روانی میرهاشم حسینی و آرمین هادی‌پور را بالا برده بود.

خلیفه درباره شرایط تکواندو در المپیک 2020 گفت: حالا که سهمیه‌های ایران در این رقابت‌ها مشخص‌ شده است امیدوارم کادر فنی تیم ملی نقاط ضعف را پوشش دهد تا در المپیک نتیجه خوبی کسب کنیم.

این کارشناس تکواندو درباره احتمال کسب سهمیه سوم توسط سجاد مردانی گفت: کسب سهمیه سوم توسط مردانی دور از دسترس نیست. سجاد در بازی‌های گرنداسلم قبلی مدال طلا کسب کرد و در رنکینگ گرنداسلم هم نفر دوم است. نفر اول وزن سجاد مردانی در رقابت‌های گرندپری سهمیه المپیک گرفته و باعث شده شانس ما برای کسب سهمیه بالا برود. مردانی اگر بتواند در این رقابت‌ها به مدال برسد، می‌تواند راهی المپیک شود.

وزارت ورزش مشکلات ورزشکاران را برطرف کند

این کارشناس تکواندو درباره مهم‌ترین مشکل این روزهای تکواندو ایران نیز گفت: بازیکنان زحمت خود را کشیده‌اند و سهمیه‌ها را ‌کسب کرده‌اند. تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک به وعده‌های خودشان عمل کنند و از مشکلات فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان بکاهند تا آنها هم با خیال راحت برای حضور در المپیک آماده شوند.

او در جواب این سوال که در بحث فنی مربیان تیم ملی باید چه برنامه‌ای برای المپیک داشته باشند گفت: مربیان دانایی تیم ملی را هدایت می‌کنند. شک ندارم آنها می‌کوشند تا ورزشکاران را در بهترین شرایط راهی المپیک کنند. همین که بتوانند نقاط ضعف بچه‌ها را شناسایی و برطرف کنند بیشترین کمک را به این رشته ورزشی رسانده‌اند.

لباس جدید مشکلی برای ورزشکاران ایجاد نمی‌کند

خلیفه درباره تغییر قوانین و لباس‌های تکواندو توضیح داد: فکر نمی‌کنم تاثیری بر موفقیت تکواندوکاران ایرانی بگذارد. البته نباید فراموش کنیم که شرایط برای همه کشورها یکی است و هر اتفاقی که رخ دهد برای همه ورزشکاران پیش می‌آید.

او در ادامه گفت: کادر فنی باید تکواندوکاران را توجیه کند و نکات لازم را به آنها تذکر دهد. قوانین تغییری نکرده و تنها در فرم لباس‌ها تغییر رخ داده است. فدراسیون جهانی شلوارهای جدیدی برای تکواندوکاران طراحی کرده است. ورزشکاران تکواندو زیر لباس خودشان از ساق‌بند و سایدبند استفاده می‌کنند. در زمان مبارزه این ساق‌بندها شل می‌شد و تکواندوکاران را با مشکل مواجه می‌کرد. فدراسیون جهانی با طراحی این لباس‌ها تلاش کرده این مشکل را برطرف کند. در این لباس‌ها ساق‌بند و سایدبند به لباس چسبیده و به همین خاطر از لباس جدا نخواهد شد.

امیدوارم زنان هم سهمیه المپیک بگیرند

خلیفه در پایان درباره وضعیت تیم ملی زنان ایران گفت: کسب سهمیه در بخش زنان مانند مردان است. از طریق سیستم رنکینگ می‌توانستیم چهار سهمیه کسب کنیم، اما چون در این بخش موفق عمل نکردیم تنها می‌توانیم امید داشته باشیم 2 سهمیه در رقابت‌های قاره‌ای به دست آوریم. مسابقات قاره‌ای در فروردین‌ماه برگزار می‌شود و امیدوارم تکواندوکاران زن ایران هم بتوانند هر 2 سهمیه را کسب کنند و راهی توکیو شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها