کد خبر: 368442
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۲:۵۴
| |

علت روزهای پرنوسان طلا؛

از پایان سال میلادی تا تصمیمات اقتصادی

عبادالله محمدولی، عضو کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه روزهای پرنوسان بازار طلا را می‌گذارنیم، گفت: با توجه به تحولات جهانی و داخلی پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا در روزهای آینده روند افزایشی داشته باشد.

از پایان سال میلادی تا تصمیمات اقتصادی
کد خبر: 368442
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۲:۵۴

اعتمادآنلاین| عبادالله محمدولی، عضو کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف تهران با بیان اینکه نوسانات قیمت در بازار طلا کشور از 10 روز پیش آغاز شده است، اظهار کرد: در روزهای گذشته‌های گاهی قیمت‌ها کاهشی و در روزهایی افزایشی بوده است، اما در مجموع روند حاکم بر بازار طلا افزایشی است.

وی ادامه داد: دلیل پیش بینی روند افزایشی طلا اتفاقات سیاسی و اجتماعی جهانی و داخلی است.

محمدولی در توضیح اتفاقات جهانی موثر در افزایش قیمت طلا، گفت: از جمله اتفاقا جهانی موثر در افزایش قیمت طلا در روزهای آینده؛ نزدیک شدن زمان پایان سال میلادی، فرا رسیدن سال نو چینی و سال نو شمسی است.

وی همچنین تحولات و تصمیمات سیاسی و اقتصادی به ویژه در حوزه نفتی را نیز بر افزایش قیمت طلا موثر دانست.

محمدولی نتیجه این اتفاقات را افزایش تقاضای طلا عنوان کرد که منجر به روند افزایشی قیمت خواهد شد.

به گفته وی؛ قیمت طلا نسبت به روز گذشته افزایش 1 تا 2 درصدی داشته است.

محمدولی حدود قیمت هر گرم طلا در روز گذشته را 470 هزار تومان و در روز جاری با 10 هزار تومان افزایش 480 هزار تومان اعلام کرد.

این عضو کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف تهران درباره آخرین تحولات قیمت سکه نیز گفت: افزایش قیمت در بازار سکه کمی بیشتر بوده است به نحوی که قیمت هر سکه تمام از 4 میلیون و 685 تا 4 میلیون و 690 هزار تومان در روز گذشته به 4 میلیون و 735 تا 4 میلیون و 740 هزار تومان در روزجاری افزایش یافته است.

محمدولی معتقد است حمایت از تولید داخل و تغییر سیاست از واردات به صادرات می‌تواند از تاثیر اتفاقات جهانی بر بازار داخلی طلای کشور بکاهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها