کد خبر: 368452
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۴:۵۶:۵۶
| |

توصیه ژنرال صهیونیست به بهره‌برداری این رژیم از تظاهرات لبنان

گادی آیزنکوت، رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تظاهرات کنونی لبنان را فرصتی استثنایی برای دور کردن این کشور از حزب‌الله و ایران دانست.

توصیه ژنرال صهیونیست به بهره‌برداری این رژیم از تظاهرات لبنان
کد خبر: 368452
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۴:۵۶:۵۶

اعتمادآنلاین| گادی آیزنکوت رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی وابسته به دانشگاه تل‌آویو به ایران، لبنان، حزب‌الله و حماس پرداخت.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی 21» به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، آیزنکوت تظاهرات فعلی در لبنان را فرصتی استثنایی برای جدا کردن این کشور از ایران و حزب‌الله توصیف کرد.

وی خواستار ارائه تسهیلات اقتصادی به ملت لبنان با هدف کاستن از تأثیر آنچه حضور ایران و حزب‌الله در دولت خواند، شد و ادامه داد، رژیم اسرائیل می‌تواند از طریق توافقنامه‌های گاز و غیره از این لحظه تاریخی نادر برای «خارج کردن لبنان از نفوذ ایران» بهره ببرد.

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «حزب‌الله دارای دو نوع توانایی هجومی علیه اسرائیل است؛ اول: ایجاد یک سیستم زیرزمینی که اسرائیلی‌ها پیشتر آن را ندیده‌اند و شامل حمله هزاران نفر از نیروهایش به سمت اراضی اسرائیلی است. دوم: سلاح دقیق. حزب‌الله امروز بیش از 139 هزار موشک دارد که می‌تواند خسارت‌های بزرگی به جبهه داخلی اسرائیل بزند».

تظاهرات لبنان از بیست و پنجم مهرماه و در اعتراض به قصد دولت لبنان برای وضع مالیات‌های جدید در بودجه 2020 آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

آیزنکوت سپس مدعی شد: «ایران چندین دهه است که در اولویت ارتش اسرائیل قرار دارد و امروز مرکز ثقل ایران از سوریه به غرب عراق منتقل شده و مشکلی جدید برای اسرائیل به وجود آورده است. ایرانی‌ها واقعا مصمم هستند و امروز آنها نزدیک به ما هستند اما هنوز از هدفی که برای خودشان در رابطه با اسرائیل مشخص کرده‌اند، دور هستند».

وی درباره حماس در نوار غزه هم گفت: «مشکل امروز ما با حماس فقط امنیتی نیست بلکه بُعدهای اجتماعی و سیاسی هم دارد، حماس چالشی در برابر ماست ، ما در این باره به راه‌حل‌های خلاقانه نیاز داریم و امید است آن را پیدا کنیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها