کد خبر: 368453
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۵:۰۰:۱۱
| |

درخواست سازمان ملل از همه کشورها/ در روزهای المپیک توکیو آتش‌بس را رعایت کنید

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرد و از همه ملت ها خواست که در هنگام بازی های المپیک تابستانی 2020 در ژاپن ، آتش بس را رعایت کنند.

درخواست سازمان ملل از همه کشورها/ در روزهای المپیک توکیو آتش‌بس را رعایت کنید
کد خبر: 368453
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۵:۰۰:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از firstpost، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرد و از همه ملت ها خواست که در هنگام بازی های المپیک تابستانی 2020 در ژاپن ، آتش بس را رعایت کنند.

در این مجمع تاکید شد که ورزش می تواند در تقویت صلح و پیشگیری و مقابله با تروریسم و خشونت نقش داشته باشد.

این قطعنامه به یاد سنت یونان باستان "ekecheiria" تاکید داشت که خواستار توقف خصومت ها برای تشویق یک محیط صلح آمیز ، ایمن و مشارکت ورزشکاران در المپیک های باستان بود.

مجمع عمومی در سال 1993 این سنت را بررسی کرد و قبل از همه بازی های المپیک قطعنامه هایی را تصویب کرد و در آن خواستار توقف جنگ های داخلی از هفت روز قبل تا هفت روز بعد از بازی ها شد اما کشورهای درگیر جنگ غالباً درخواست آتش بس را نادیده گرفته اند.

یوشیرو موری ، رئیس کمیته برگزار کننده بازی های المپیک 2020 ، با معرفی این قطعنامه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای رعایت آتش بس در جریان المپیک تابستانی سال آینده دعوت کرد.

توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، به مجمع عمومی گفت: با نزدیک شدن سازمان ملل به سالگرد 75 سالگی و همزمانی با بازیهای المپیک، زمان بهتری برای تجلیل از ارزشهای مشترک هر دو سازمان برای ارتقاء صلح در بین همه کشورها وجود ندارد.

وی همچنین در ادامه گفت: توکیو 2020 همچنین "بازی های بدون کربن" را هدف قرار می دهد. مدال های المپیک از مواد بازیافت شده ساخته می شوند و در طول بازیها، از انرژی های تجدید پذیر و وسایل نقلیه برقی استفاده می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها