ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس را از خاصیت انداخته‌اند/ نمایندگان مجلس کاره‌ای نیستند/ اصلاح‌طلبان شاخص حق‌ داشتند ثبت‌نام نکنند/ چطور می‌توان از مردم توقع داشت بیایند و رأی‌های خود را به صندق بیندازند؟

ناصر قوامی گفت: کشور در حالی به استقبال انتخابات مجلس یازدهم می‌رود که همین چند هفته پیش با تصمیم‌ عجیب افزایش قیمت بنزین، هم مردم را عصبانی کردند و هم نگرانی‌های آنها را افزایش دادند.

مجلس را از خاصیت انداخته‌اند/ نمایندگان مجلس کاره‌ای نیستند/ اصلاح‌طلبان شاخص حق‌ داشتند ثبت‌نام نکنند/ چطور می‌توان از مردم توقع داشت بیایند و رأی‌های خود را به صندق بیندازند؟
کد خبر: 368456
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر قوامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید می‌کند غیبت چهره‌های شاخص در انتخابات میزان مشارکت را پایین می‌آورد.

اصلاح‌طلبان شاخص حق‌ داشتند ثبت‌نام نکنند

این فعال اصلاح طللب در همین رابطه گفت: اینکه چهره‌های شاخص جریان اصلاحات چون می‌دانستند رد صلاحیت می‌شوند ثبت‌نام نکردند سبب نمی‌شود بر آنها خرده‌ بگیریم. در واقع اصلاح‌طلبان شاخص حق‌ داشتند ثبت‌نام نکنند. حالا شرایطی پیش رویمان است که میزان مشارکت در شهر‌های مهمی چون تهران، مشهد، شیراز، تبریز و... قطعاً حداقلی خواهد شد. این شرایط هزینه‌ساز است.

نمایندگان مجلس کاره‌ای نیستند

نماینده ادوار مجلس همچنین درباره تبعات مشارکت پایین توضیح داد: اگر تعداد رأی‌ها کم باشد برای کشور خسارت‌ به بار خواهد آمد، اما مساله این است که حاکمیت دغدغه مشارکت ندارد چون اصلاً مجلس را از خاصیت انداخته‌­اند و نمایندگان مجلس کاره‌ای نیستند. پس خیلی مهم نیست رأی‌های‌ منتخبان زیاد باشد یا با حداقل رأی ممکن انتخاب شوند.

شورای نگهبان نهاد قانون‌گذاری را بی‌خاصیت کرده است

او افزود: شورای نگهبان سال‌های سال است با اصرار بر نظارت استصوابی نهاد قانون‌گذاری را بی‌خاصیت کرده و به همین دلیل طبیعی است که مردم انگیزه‌ای برای هر نوع مشارکتی نداشته باشند. حالا فرقی نمی‌کند؛ شرکت در انتخابات یا توجه نشان دادن به موضوع‌های دیگری که مصالح کشور و منافع ملی را در بر گیرد.

ناصر قوامی در پایان سخنانش گفت: کشور در حالی به استقبال انتخابات مجلس یازدهم می‌رود که همین چند هفته پیش با تصمیم‌ عجیب افزایش قیمت بنزین، هم مردم را عصبانی کردند و هم نگرانی‌های آنها را افزایش دادند. در چنین شرایطی چطور می‌توان از مردم توقع داشت بیایند و رأی‌های خود را به صندق بیندازند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها