کد خبر: 368475
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۵:۴۶:۵۹
| |

کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند. دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را درخصوص ساماندهی و رتبه‌بندی آن‌ها انجام دهند.

کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند
کد خبر: 368475
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۵:۴۶:۵۹

اعتمادآنلاین| سید مصطفی ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور، گفت: فرار مالیاتی در کشور زیاد است. دستگاه‌های مسئول هرچه سریع‌تر نسبت به مقابله با این پدیده باید اقدام کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر از کارمندان و مردم عادی مالیات گرفته می‌شود ولی از کسانی که در بازارهای غیر مولد و مخرب به درآمدزایی مشغول هستند، مالیات گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم میناب با بیان اینکه باید از سوداگران اقتصادی مالیات گرفته شود، گفت: سوداگران سرمایه‌های خود را به بازار سکه، مسکن، ارز و خودرو می‌برند و یک شبه صاحب سرمایه‌های کلانی می‌شوند، این درحالی است که هیچگونه مالیاتی نیز پرداخت نمی‌کنند.

ذولقدر درخصوص اهمیت ساماندهی کارت‌های بازرگانی گفت: کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند. دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را درخصوص ساماندهی و رتبه‌بندی آن‌ها انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم در خصوص باطل کردن کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای باید انجام دهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها