کد خبر: 368502
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۷:۰۲:۰۲
| |

چین برای توافق تجاری قریب الوقوع با آمریکا ابراز امیدواری کرد

رن هونگبو معاون وزیر بازرگانی چین ابراز امیدواری کرد توافق تجاری مرحله اولیه با آمریکا در زودترین زمان ممکن حاصل شود.

چین برای توافق تجاری قریب الوقوع با آمریکا ابراز امیدواری کرد
کد خبر: 368502
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۷:۰۲:۰۲

اعتمادآنلاین| روزنامه اقتصاد چین روز در گزارشی آورده است که چین و آمریکا مدت ها است برای رسیدن به این توافق رایزنی می کنند و مقام چینی امیدوار است که این گفت و گوها بزودی پایان یابد.

همزمان گزارش شده است رسانه های گروهی و ناظران در انتظار اعلام های آینده وزارت بازرگانی چین در خصوص آخرین تحولات مرتبط با این گفت و گوها هستند.

قرار است که آمریکا روز 15 دسامبر نزدیک به 160 میلیارد دلار از کالاهای چین را مشمول تعرفه کند و در این وضعیت مقام وزارت بازرگانی چین ابراز امیدواری کرده است تا بسرعت توافق حاصل شود.

پیش از این «گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفته بود اگر قرار است توافقی حاصل شود باید تعرفه های آمریکا علیه کالاهای صادراتی چین لغو شود.

معاون وزیر بازرگانی چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن تصریح کرد که رایزنی های دو کشور بر اساس برابری و منافع متقابل انجام می شود و به گونه ای است که هر دو کشور از آن راضی باشند.

هنوز جزییات خریدهای بیشتر چین از آمریکا بخصوص در زمینه محصولات کشاورزی و اینکه چه بخشی از تعرفه های آمریکا علیه چین لغو می شود، اعلام نشده است.

مقام چینی افزود که هر دو کشور از جنگ تجاری زیان می بینند استمرار این شرایط به نفع هیچ یک از طرفین نیست باید به نگرانی های یکدیگر توجه شود.

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه اخیر خود هشدار داد اگر چین به سمت جلو گام برندارد تعرفه های بیشتری در نظر گرفته خواهد شد همانطور که میلیاردها دلار کالاهای این کشور مشمول تعرفه شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها