«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

با جانشین نتانیاهو در حزب لیکود آشنا شوید

با وجود تعیین موعد جدیدی برای انتخابات اسرائیل و تاکید بر حضور نتانیاهو در آن، حزب لیکود به شکل نامحسوسی جانشین او را آماده جایگزینی‌اش می‌کند.

با جانشین نتانیاهو در حزب لیکود آشنا شوید
کد خبر: 368526
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود تعیین موعد جدیدی برای انتخابات اسرائیل و تاکید بر حضور نتانیاهو در آن، حزب لیکود به شکل نامحسوسی جانشین او را آماده جایگزینی‌اش می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از محافل آگاه در لیکود خبر می‌دهند گدعون ساعر، نویسنده اسرائیلی وعضو این حزب، قرار است آلترناتیو نتانیاهو در لیکود باشد.

ساعر که یکی از قطب‌های اصلی لیکود محسوب می‌شود برخلاف نتانیاهو چهره‌ای مقبول در میان حزب آبی و سفید (حزب رقیب لیکود) است و می‌تواند در صورت ایستادن در رأس این حزب، زمینه تشکیل دولت وحدت را فراهم کند.

او در سایه طرح ایده اهمیت مواجهه راستگرایان مذهبی اسرائیل با واقعیت‌های روی زمین، توجه چپ‌گرایان اسرائیلی را هم جلب کرده و در همین راستا به گفت‌وگو با فلسطینیان، البته از منظر و دیدگاه رژیم صهیونیستی، معتقد است.

ساعر هرچند از نتانیاهو مواضع راست‌گرایانه‌تری دارد و حتی با عقب‌نشینی شارون از غزه هم مخالف بود، اما توجه بلوک چپ‌گرای صهیونیستی را به سوی خود برده است.

از دیدگاه گدعون ساعر، بهترین راه‌حل مشکل فلسطینیان اعطای خودمختاری در قالب فدراسیون با اردن است.

به اعتقاد او این کار می‌تواند حقوق اقتصادی و مدنی فلسطینیان را به دوش اردن بیندازد و در مقابل شهرک‌های مهاجرپذیر یهودی کرانه باختری را تحت حاکمیت اسرائیل ببرد.

این سیاستمدار اسرائیلی در مورد نوار غزه هم می‌گوید روزی اسرائیل باید گزینه تفکیک توان نظامی حماس و جهاد اسلامی را از طریق یک عملیات گسترده زمینی در دستور کار قرار دهد.

گرچه ساعر در حال حاضر همچنان در سایه نتانیاهو قدرت چندانی ندارد و قادر به کنار زدن او نیست، اما حلقه حامیانش هر روز فراخ‌تر می‌شود و شمار افرادی که علناً حمایت خود را از وی اعلام می‌کنند نیز رو به فزونی است.

به اعتقاد کارشناسان، امروز اسرائیل بیش از آنکه به کمک یک انتخابات دیگر بتواند از بن‌بست سیاسی‌ای که در آن گرفتار شده درآید، می‌تواند از طریق دادستانی رژیم صهیونیستی و آغاز محاکمه نتانیاهو روزنه خروج از بحران را پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها