سرلشکر سلامی در همایش مدیران قرارگاه خاتم الانبیا (ص):

باید اضلاع هندسه قدرت را در جهان تغییر داد

فرمانده کل سپاه گفت: تجربه ما از چهار دهه مبارزه بزرگ با مستکبران عالم نشان داده است که در این عالم یا باید قوی بود و مستقل، یا ذلیل و تسلیم قدرت ها؛ یا باید اضلاع هندسه قدرت را در جهان تغییر داد و یا در شاکله قدرت ساخته شده قدرت‌های استکباری، ادغام و هضم شد.

باید اضلاع هندسه قدرت را در جهان تغییر داد
کد خبر: 368590
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه 20 آذرماه در همایش مدیران قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در مجمع سراسری فرماندهان سپاه، رضایت قلبی ایشان را از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اعلام کردند و این مهر افتخاری است بر تایید این فلسفه عظیم برای این قرارگاه و سپاه که آن بستن راه غلبه دشمن در جنگ اقتصادی است.

او ادامه داد: تجربه ما از چهار دهه مبارزه بزرگ با مستکبران عالم نشان داده است که در این عالم یا باید قوی بود و مستقل، یا ذلیل و تسلیم قدرت ها؛ یا باید اضلاع هندسه قدرت را در جهان تغییر داد و یا در شاکله قدرت ساخته شده قدرت‌های استکباری، ادغام و هضم شد. ما اراده کرده ایم که مستقل، مقتدر، آزاد و بی تاثیر از اراده قدرت‌ها الگویی تمام عیار از یک زندگی شرافتمندانه، آزادانه، پیشرفته، مرفه و چشم نواز بسازیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما براساس سفارش قرآن اراده کرده ایم امت وسط باشیم. البته امت وسط به مفهوم متوسط موقعیت و منزلت جهانی نیست. یعنی امتی است الگو در نقطه کانونی همه توجهات، یک الگوی جذاب از درخشش فضیلت ها، ما می خواهیم نمونه تمام عیار و زیبایی از تجلی و تجسم زیبایی ها در قاب یک نظام در جهان بسازیم تا برای همه ملت های آزادی خواه عالم یک الگو باشد.

او ادامه داد: اساس تقابل نظام سلطه و قدرت های استکباری با ما همین است یعنی جلوگیری از شکل گیری یک الگو و مدل موفق از یک نظام مستقل از اراده قدرت های بزرگ که به کرامت انسان، عدالت، اخلاق، معنویت، پیشرفت و رفاه می اندیشد. این نقطه کانونی نبرد ما با عالم استکبار است. همه می دانند یک نظام اعتقادی و فکری، یک اندیشه منظم، یک تفکر منسجم و یک عقیده شکل گرفته برای اداره حیات بشر مادامی که از صفحات کاغذ یا از فضای ذهن و تخیل انسان به میدان واقعیت منتقل نشود و به یک الگوی مجسم در منظر و مرعایا عالم قرار نگیرند، اجرایی نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: پس انقلاب ما شکل گرفت تا این الگو را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی به جوامع مسلمان منتقل کند؛ البته این بدون داشتن حاکمیت و قدرت مسلمانان به نتیجه نمی‌رسد؛ زیرا بدون تشکیل حکومت و ایجاد قدرت، مسلمانان در جغرافیا و تاریخ دیگران شکل می‌گیرند.

سلامی عنوان کرد: ما امروز به مفهوم جدیدی در نظام قدرت جهانی به نام جهان اسلام رسیده‌ایم؛ این در حالی است که تا قبل از انقلاب اسلامی، قدرت ما در ادبیات سیاسی عالم رایج نبود؛ اما این حقیقت و معانی به واسطه وجود رهبران بزرگ انقلاب اسلامی یعنی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای حیات و شکل یافته است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها