کد خبر: 368608
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۰:۱۶:۰۰
| |

گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین از شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم برلین

موشکافی اوزون در سینماهای آلمان

«به لطف خدا» به کارگردانی فرانسوا اوزون در جشنواره برلین به نمایش در آمد.

حجم ویدیو: 5.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31 دانلود ویدیو
کد خبر: 368608
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «الیزا و مارسلا» (Elisa & Marcela) به کارگردانی ایزابل کوشت («کتاب‌فروشی»، «زندگی مخفی واژه‌ها»، «هیچکس شب را نمی‌خواهد»، «مرثیه») - اسپانیا - بازیگران: ناتالیا دی مولینا، گرتا فرناندز، سارا کازازنوا) - اولین نمایش جهانی آن در شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین انجام شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روایتی زنانه از یک عشق نافرجام در نوجوانی، این داستان فیلم کارگردان اسپانیایی است که تعجب منتقدان در جشنواره برانگیخت. بسیاری معتقد هستند که این فیلم می‌تواند جوایز زیادی را کسب کند.


«به لطف خدا» بعد از فیلم برنده اسکار «مرکز توجه» (2015) که داستانش در بوستون روی می‌دهد، مهم‌ترین روایت سینمایی از لاپوشانی سیستمیِ آزار جنسی توسط کلیساست.

پیش از اکران فیلم، برنار پرینات، کشیشی که به آزار جنسی 80 پسر متهم است به دادگاه رفت و درخواست کرد نمایش فیلم در فرانسه تا بعد از برپایی دادگاه او که این ماه برگزار می‌شود به تعویق بیفتد.

«به لطف خدا» با بازی ملویل پوپا، دنی منوشه و سوان کاراواکا در حالی به نمایش درآمد که کاردینال فیلیپ باربارن اسقف اعظم لیون و پنج نفر دیگر از جمله رژین مر - یک کارگر داوطلب که او نیز به طور قانونی خواستار حذف نام خود از فیلم شده است - در انتظار صدور حکم دادگاه درمورد لاپوشانی این سوء استفاده گسترده هستند.

اوزون که با فیلم‌هایی چون «8 زن»، «در خانه»، «فرانتز» و «استخر شنا» شهرت دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت امیدوار است رسیدگی به این پرونده‌های پر پیچ و خم تا الان تمام شده باشد، اما فیلم باید برای مردم به نمایش درمی‌آمد.

او گفت: هر وقت سعی می‌کنید سکوت خود را بشکنید با مقاومت روبرو می‌شوید. فکر نمی‌کنم این مسئله اتفاقی باشد، چون «به لطف خدا» فیلمی است که می‌کوشد به سکوت پایان بدهد.

این رسوایی اولین بار در 2015 زمانی رسانه‌ای شد که فرانسوا دووو پیش‌آهنگ سابق مدعی شد برنار پرینات 25 سال پیش در بچگی او را آزار داد. همان سال فعالیت‌های پرینات از سوی کلیسا به حالت تعلیق درآمد.

در نهایت معلوم شد که کاردینال در 2010 در مورد «شایعات» با پرینات صحبت کرد و کشیش مدعی شد که دیگر آدم سابق نیست و تغییر کرده است. باربارن چهار سال بعد برای صحبت درباره او به واتیکان رفت، بی آن که موضوع را با پلیس در میان بگذارد.

فیلم اوزون این اتفاقات را دنبال می‌کند، اما تمرکز خود را بر تأثیر احساسی سه قربانی که موضوع را به طور علنی دنبال می‌کنند، گذاشته است.

«به لطف خدا» بر فرانسوا دووو و الکساندر دوسو- هزز، یک کاتولیک پرشور متمرکز است که در 40 سالگی متوجه می‌شود کشیشی که او را آزار داد هنوز زنده است و همچنان از طریق کلیسا به بچه‌ها دسترسی دارد.

اوزون گفت چند اسقف فرانسوی و یک کشیش اعظم بعد از دیدن فیلم واکنش مثبت نشان داده‌اند. او ابراز امیدواری کرد «به لطف خدا» بتواند این بحث را به خارج از مرزهای فرانسه بکشاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها