کد خبر: 368652
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۱:۵۰:۰۷
| |

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وارد روسیه شد

سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی، معاون اموربین الملل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در راس هیاتی بلند پایه برای شرکت در سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی ایران و روسیه به مسکو سفر کرد.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وارد روسیه شد
کد خبر: 368652
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۱:۵۰:۰۷

اعتمادآنلاین| سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی، معاون اموربین الملل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در بدو ورود به مسکو با اشاره به اینکه جهت گیری کلی روابط ایران و روسیه در حوزه نظامی، در این کمیسیون بررسی و مورد توافق قرار می‌گیرد، گفت: در این کمیسیون که هر سال به میزبانی پایتخت‌های دوکشور برگزار می‌شود، برنامه‌های سالیانه ارتباطات نظامی تعیین می‌شود.

معاون بین الملل ستادکل نیروهای مسلح کشورمان افزود: ایران و روسیه به عنوان دو همکار استراتژیک زمینه‌های فراوانی در حوزه‌های دریایی، زمینی، فنی، دفاعی و موضوعات راهبردی و عملیاتی برای همکاری دارند.


وی به همکاری ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: با اطمینان می‌توان گفت: مقابله با تروریسم مهمترین محور همکاری و ارتباطات نیروهای مسلح دو کشور است و به همین دلیل ایران و روسیه چند سال است که در کنار هم به این مبارزه ادامه می‌دهند.


سردار سرتیپ قدیرنظامی، مسائل منطقه‌ای، امنیت در آسیای غربی و برخی مسائل راهبردی را از دیگر محورهای همکاری دو کشور دانست و افزود: کمیسیون مشترک نظامی موظف است با توافق طرفین، روند کلی همکاری‌ها را معین و به صورت برنامه ریزی شده، دورنمای این همکاری‌ها تعیین کند.


وی در سفر خود به روسیه علاوه بر دیدار و گفت وگوی دوجانبه با فرمانده کل هوافضا و نیز معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه، قرار است هیات نظامی ایرانی از آکادمی عالی نظامی روسیه نیز بازدید کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها