کد خبر: 368656
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۱:۵۶:۴۶
| |

مشق کالدرون از سرمشق برانکو

کالدرون شاید هنوز در رختکن این تیم دارد از روی دست برانکو مشق می‌نویسد که خیلی اوقات با ارائه بازی بی‌رمق هم می‌توانست سه امتیاز را کسب کند و حالا هیچکس آن بازی‌ها را یادش نمی‌آید اما جام‌هایی که او کسب کرد را می‌شمارند.

مشق کالدرون از سرمشق برانکو
کد خبر: 368656
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۱:۵۶:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «پرسپولیس در دقایق پایانی زیر توپ می‌زد و بهنام برزای اونقدر رشد نکرده بود که بدونه در اون لحظات نباید وقت رو تلف کنه و با حاشیه و اخراجش به تیم خودمون ضربه بزنه.» این حرف‌ها را مجید جلالی بعد از شکست 2-1 با گل‌گهر سیرجان مقابل پرسپولیس در نشست خبری زد. این که تیم پانزدهم جدول که تا امروز مزه برد را نچشیده در ورزشگاه آزادی این طور قرمزها را تحت فشار بدهد، غافلگیرکننده بود. البته آنها مقابل هیچکدام از مدعیان بازنده مطلق نبوده‌اند: از تراکتور در روزهای اوجش تنها یک گل خوردند؛ درست مثل نتیجه‌ای که مقابل شهرخودرو برایشان رقم خورد. در آزادی با اشتباهات محض میلاد فراهانی 2-1 شکست خوردند و از سپاهان مدعی هم دو گل دریافت کردند. این شکست در ورزشگاه آزادی با یک نمایش شجاعانه اصلاً نشانگر جایگاه آنها در جدول نیست.

پرسپولیس در روزی که قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و با تیم‌های الدوحیل قطر، التعاون عربستان و شارجه امارات در یک گروه قرار گرفت، با یک پیروزی مدیریت‌شده به صدر جدول نزدیک شد و تنها با تفاضل گل کمتر زیر سایه سپاهان در رتبه سوم ایستاد. قرمزها که نمایش دلپذیری را مقابل ذوب‌ آهن ارائه کرده بودند، به نظر از این دیدار فقط سه امتیاز می‌خواستند و برنامه‌ای برای این که خود را به آب و آتش بزنند و تفاضل گل‌شان را بهبود ببخشند، نداشتند.

بعد از تساوی 2-2 استقلال بحران‌زده مقابل پیکان و همین طور تساوی 1-1 سپاهان در مشهد مقابل شهرخودرو، کالدرون تنها روی پیروزی تمرکز کرده بود و حالا با دو گل مهدی ترابی و علی علیپور به آرزویش رسیده است؛ گر چه گل دقیقه 88 علیرضا ابراهیمی هواداران این تیم را برای دقایقی نگران کرد اما آنها با 8 پیروزی بهترین عملکرد را در این زمینه دارند. کالدرون شاید هنوز در رختکن این تیم دارد از روی دست برانکو مشق می‌نویسد که خیلی اوقات با ارائه بازی بی‌رمق هم می‌توانست سه امتیاز را کسب کند و حالا هیچکس آن بازی‌ها را یادش نمی‌آید اما جام‌هایی که او کسب کرد را می‌شمارند.

نمایش مهدی ترابی فراتر از یک بازیکن ایرانی است. او روی 11 گل از 16 گل پرسپولیس در این فصل اثر مستقیم داشته و هر بار پرسپولیس کارش گره می‌خورد می‌تواند با حمل توپ و زدن یک ضربه مرگبار، هواداران تیم‌های رقیب را مایوس کند. او با این درجه از آمادگی بهترین بازیکن زمین بود و در لحظاتی که به نظر می‌رسید شاگردان جلالی با دفاع متمرکز مانع از مثمر بودن پاس‌های در عمق شده‌اند با یک شوت بی‌نظیر دروازه میلاد فراهانی را گشود. گل مهدی ترابی شبیه گل مامه تیام به ذوب‌ آهن در لیگ قهرمانان آسیا بود. از ضربه‎هایی که نمونه آن در فوتبال ما کم اما در کارنامه ترابی زیاد است.

در حالی که تمرکز افکار عمومی و رسانه‌ها روی وداع عجیب استراماچونی است و آرامش از رقیب سنتی سلب شده، پرسپولیس به سمت بالای جدول خیز بلندی برداشت و حالا بازی‌های شنبه و یکشنبه می‌تواند سیمای قهرمان نیم‌فصل را روشن‌تر کند؛ جایی که سپاهان در اصفهان مقابل پیکان آماده صف‌آرایی می‌کند، استقلال در تهران امیدوار است شاهین تیم ته جدولی را در هم بشکند و قائمشهری‌ها از شهرخودرو پذیرایی می‌کنند. پرسپولیس هم روز شنبه به مصاف سایپایی می‌رود که هیچوقت یک حریف تسلیم نبوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها