کد خبر: 368703
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۴:۴۴
| |

تقی‌زاده، معاون استاندار تهران خبر داد:

تبیین برنامه 5 ساله برای روستاهای استان تهران

محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استانداری تهران، از تبیین برنامه‌های پنج ساله برای روستاهای استان توسط دهیاری‌ها خبر داد.

تبیین برنامه 5 ساله برای روستاهای استان تهران
کد خبر: 368703
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۴:۴۴

اعتمادآنلاین| محمد تقی‌زاده،معاون عمرانی استانداری تهران، در پایان هم‌اندیشی دهیاران استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز همایش هم‌اندیشی دهیاران و بخشداران سراسر استان برگزار شد که یکی از اهداف آن توسعه راهبردی روستایی در سطح استان تهران بوده است.

وی افزود: تلاش کردیم در این همایش راهکارها و راه‌حل‌هایی در جهت ارتقای زیست در روستاهای سطح استان تهران تبیین کنیم همچنین وضعیت موجود را مورد بررسی قرار دادیم. در این راستا از مدیران و معاونان وزیر کشور در جلسه حضور پیدا کردند و نکاتی را عنوان کردند.

معاون عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه جامعه روستایی به عنوان اولین جایگاه استقرار جمعیتی محسوب می‌شود،گفت:‌ روستاها علاوه بر نخستین جایگاه استقرار جمعیتی به عنوان یک واحد تولیدی نیز قلمداد می‌شوند. لذا از این منظر کارکردهای اجتماعی اقتصادی خاصی دارند که همین موضوع وجه تمایز روستاها با شهرها قلمداد می‌شوند.

وی در پایان اظهارکرد: رویکرد و نگرش جدیدی باید در تبیین برنامه‌ریزی برای روستاها داشته باشیم. لذا تصمیم گرفته شده برنامه‌های پنج ساله روستاها توسط دهیاری‌ها در دستور کار قرار بگیرد همچنین روستاهای همگنکه می‌توانند فعالیت‌های همگن داشته باشند در مجموعه‌هایی تعریف می‌شوند تا بتوانند در چارچوب برنامه‌ای واحد در جهت بهبود زندگی روستاییان و خدمت‌رسانی مناسب‌تر به آنان گام بردارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها