کد خبر: 368728
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت مدیریتی سرخابی‌های پایتخت:

مدیران، مشکل اصلی فوتبال ایران هستند/ فوتبال ایران به سمت آماتور شدن پیش می‌رود

زمانی که برانکو مربی پرسپولیس بود در مصاحبه‌ای اعلام کرد فوتبال ایران به زودی آماتور می‌شود. آن زمان هیچ‌کس به این حرف برانکو توجهی نکرد، امروز اما به خوبی می‌شود آن را درک کرد. فوتبال ایران به سمت آماتور شدن پیش می‌رود و مقصر اصلی این اتفاق هم مدیران فوتبال ایران هستند.

مدیران، مشکل اصلی فوتبال ایران هستند/ فوتبال ایران به سمت آماتور شدن پیش می‌رود
کد خبر: 368728
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر ورزش به کدام باشگاه فوتبال بیشتر کمک کرده است؟ پاسخ این سوال را کسی به‌ درستی نمی‌داند، اما هواداران سرخابی پایتخت وزیر را متهم به هواداری از تیم رقیب می‌کنند. موضوعی که این روزها به خوبی مشهود است. اما آیا واقعاً وزیر ورزش می‌تواند به استقلال و پرسپولیس کمک مالی کند؟ سوالی که شاید هرگز پاسخی پیدا نکند، اما همه می‌خواهند جواب آن را بدانند.

چه کسی مقصر فسخ قرارداد استراماچونی است؟

هفته سیزدهم لیگ برتر برگزار شد و استقلال در مهم‌ترین دیدار این هفته به مصاف شهرخودرو رفت. هر 2 تیم در کورس قهرمانی بودند و پیروزی در این بازی صدر جدول را دستخوش تغییر می‌کرد. 60 هزار هوادار استقلال راهی استادیوم آزادی شدند تا بعد از 1310 روز شاهد صدرنشینی تیم‌شان باشند. استقلال با گل دیاباته در این بازی پیروز شد و به صدر جدول رفت. هنوز خوشحالی هواداران پایان نیافته بود که خبر آمد استراماچونی قراردادش را با استقلال فسخ کرده است.

هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و خواستار استعفای امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال شدند. او استعفا داد و وزیر هم اسماعیل خلیل‌زاده را با حفظ سمت به عنوان سرپرست باشگاه معرفی کرد. هواداران استقلال اما دست‌بردار نبودند و دست از تجمع مقابل ساختمان باشگاه برنداشتند. پای وزیر ورزش، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و سفارت ایتالیا هم به ماجرای استراماچونی و استقلال کشیده شد. تمام ارکان مدیریتی کشور کوشیدند تا به نوعی مشکل استقلال را حل کنند و حالا هم خبر رسیده استراماچونی به شرط تغییر مدت قرارداد و پرداخت به‌موقع دستمزدش حاضر به بازگشت شده است. اما چیزی که در این میان ناراحت‌کننده بود شعار هواداران استقلال علیه تیم رقیب بود. آنها دولت و وزارتخانه را متهم به طرفداری از پرسپولیس کردند و مشکلات این روزهای استقلال را به گردن پرسپولیسی بودن فرزند وزیر ورزش انداختند.

مربی پرسپولیس هم فسخ کرد

پرسپولیس به همراه برانکو روزهای خوب زیادی را پشت سر گذاشت. این مربی کروات در مدت‌زمان حضورش در تیم سرخ‌پوش پایتخت هفت جام کسب کرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز رسید. اما تغییر مداوم در مدیریت باشگاه و تاخیر در پرداخت دستمزد باعث شد تا او عطای کار کردن در پرسپولیس را به لقایش ببخشد و راهی عربستان شود. او قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و به الاهلی پیوست. در پی همین ماجرا بود که هواداران پرسپولیس مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و خواستار استعفای ایرج عرب شدند. اتفاقی که در عمل رخ نداد و ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس باقی ماند. او باقی ماند تا مربی بعدی این تیم را انتخاب و تیم را برای فصل جدید تقویت کند. هرچند نتوانست به درستی این کار را به انجام برساند.

ناراحتی سید جلال از هواداران استقلال

سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس بعد از بازی برابر گل گهر سیرجان در واکنش به صحبت‌های برخی از پیشکسوتان استقلال درباره حمایت وزیر از باشگاه پرسپولیس گفت: «کدام مربی خارجی ما پول گرفته است؟ برانکو پول گرفته یا زلاتکو یا کالدرون؟ پول این افراد را چه کسی می‌دهد؟ بودیمیر پول گرفته یا بشار رسن؟ بهتر است این افراد نادانسته حرف نزنند. به آنها می‌گویم درباره پرسپولیس کمتر صحبت کنند. زمانی که هواداران ما گریه می‌کردند این آقایان کجا بودند؟ هواداران ما پنج روز مقابل باشگاه گریه می‌کردند، آن زمان ناظمی (مدیر روابط عمومی وزارت ورزش) کجا بود؟ طباطبایی گفت مشکل پرسپولیس حل شد، چه کسی این حرف را زد؟ چه کسانی به داد ما رسیدند؟ شما نمی‌دانید چه مشکلاتی را پشت سر گذاشتیم. زمانی که برانکو به ما پاداش می‌داد آقایان کجا بودند؟ ما در کورس قهرمانی بودیم و حرفی نزدیم، اما این حرف‌هایی که می‌زنند بدون منطق است.»

کاپیتان پرسپولیس درباره اینکه هواداران استقلال گفتند ایرج عرب پس از اعتراض هواداران پرسپولیس برکنار شد اظهار داشت: «عرب کِی عوض شد؟ جدایی او چند ماه طول کشید؟ برانکو سه نامه به باشگاه ارسال کرد و چقدر طول کشید تا این نامه‌ها بررسی شوند؟»

وزیر می‌تواند به این 2 باشگاه کمک کند؟

هواداران هر کدام از این تیم‌ها سعی می‌کنند تیم رقیب را متهم به وصل بودن به دولت کنند اما در واقع حال هر 2 تیم خراب است. آنها بدهی‌های فراوانی دارند و هر روز هم بر تعداد این بدهی‌ها افزوده می‌شود. در کنار تمام اینها وزیر ورزش طبق قانون اجازه ندارد به استقلال و پرسپولیس کمک مالی کند، در غیر این صورت مجلس می‌تواند او را استیضاح کند.

انتخاب غلط مشکل اصلی استقلال و پرسپولیس

وزارت ورزش و جوانان مالک این 2 باشگاه است و وزیر به عنوان رئیس مجمع، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل این باشگاه‌ها را انتخاب می‌کند. این همان نکته‌ای است که باعث بروز تمام مشکلات شده. در این سال‌ها افراد زیادی در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس مشغول به کار شده‌اند و بعد از مدتی جایشان را به نفرات بعدی داده‌اند. بدون اینکه پاسخگوی تصمیمات خودشان باشند. نبود نظارت بر رفتار مدیران این 2 باشگاه باعث بروز این مشکلات شده است. مشکلاتی که هر روز هم بیشتر می‌شود.

زمانی که برانکو مربی پرسپولیس بود طی گفت‌وگویی اعلام کرد فوتبال ایران به زودی آماتور می‌شود. آن زمان هیچ‌کس به این حرف برانکو توجهی نشان نداد، امروز اما به خوبی می‌شود آن را درک کرد. فوتبال ایران به سمت آماتور شدن پیش می‌رود و مقصر اصلی این اتفاق هم مدیران فوتبال ایران هستند. مدیرانی که نگاهی عمیق به فوتبال ندارند و تنها می‌خواهند در زمان حضورشان در ورزش سکوها به نفع‌شان شعار دهند نه علیه آنها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها