کد خبر: 368747
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۵:۱۷:۱۹
| |

ادامه جستجوی توهمات صهیونیستی با حفاری‌های گسترده زیر شهر قدس

هیأت اسلامی-مسیحی برای یاری قدس و مقدسات اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از 1967 تا کنون بیش از 100 حفاری در زیر شهر قدس انجام داده است.

ادامه جستجوی توهمات صهیونیستی با حفاری‌های گسترده زیر شهر قدس
کد خبر: 368747
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۵:۱۷:۱۹

اعتمادآنلاین| هیأت اسلامی-مسیحی برای یاری قدس و مقدسات اعلام کرد، از سال 1967 تا کنون 104 حفاری زیر شهر قدس انجام شده و 22 عدد از آنها هنوز ادامه دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، هیأت مذکور در نشستی که با عنوان «حفاری‌های اسرائیلی؛ جستجوی توهماتی که ایجاد شهری یهودی زیر قدس اشغالی را دنبال می‌کند»، درباره خطرناک بودن ایجاد قبرستان یهودی که از «جبل الزیتون تا سلوان» ادامه دارد هشدار داده شد؛ قبرستانی که مساحت آن به 1600 کیلومتر می‌رسد، 50 متر عمق و ظرفیت 23 هزار قبر دارد و با هزینه 90 میلیون دلاری ساخته شده است.

«حنا عیسی» دبیرکل هیأت اسلامی-مسیحی اعلام کرد: «خطرناک‌ترین چیزی که در تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در 6.12.2017 آمد تنها انتقال پایتخت نبود (شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل) بلکه این بود که قدس شهری یهودی برشمرده شد و به طبع آن موجودیت مسیحی و اسلامی در آن نادیده گرفته شد».

وی ادامه داد، آنچه رژیم صهیونیستی زیر قدس انجام می‌دهد ساخت یک شهر کامل است. در شهر قدس 29 شهرک صهیونیستی -15 شهرک در قدس شرقی و 14 شهرک در قدس غربی- وجود دارد. 43 شهرک هم در مساحت 46 هزار دونم (هر دونم هزار متر) در حومه قدس وجود دارد که هدف آن تغییر طبیعت قدس است. تعداد مساجد در قدس 107 عدد و تعداد کلیسا 95 عدد است اما 105 کنیسه یهودی هم در این شهر دیده می‌شود.

عیسی تأکید کرد، همه این اقدامات در چارچوب برنامه‌ریزی مشخص با هدف تخلیه قدس از ساکنان اصلی آن، ایجاد هویتی یهودی برای این شهر و ساخت «پایتخت بزرگ اسرائیل» در مساحت 600 کیلومتر مربع صورت می‌گیرد.

«احمد الرویضی» نماینده سازمان همکاری اسلامی در فلسطین هم بر تعهد این سازمان برای تقویت همکاری با اهالی قدس، پیگیری تعرض‌های رژیم صهیونیستی به آنها و در مقدمه آن تعرض به مسجدالاقصی تأکید کرد.

چندی پیش در پی ادامه حفاری‌های گسترده رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالأقصی، بخشی از دیوار جنوبی مقبره «باب‌الرحمه» فرو ریخت

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها