کد خبر: 368748
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش در هفته‌ای که گذشت

وضعیت قرمز در باشگاه استقلال/ ورزشکاران روسیه از حضور در المپیک توکیو و جام‌جهانی قطر محروم شدند/ قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد

استراماچونی مربی استقلال قراردادش را با استقلال فسخ کرد و راهی ایتالیا شد. فتحی از مدیرعاملی استقلال استعفا داد و خلیل‌زاده سرپرست باشگاه شد.

حجم ویدیو: 14.89M | مدت زمان ویدیو: 00:05:10 دانلود ویدیو
کد خبر: 368748
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ استراماچونی مربی استقلال قراردادش را با استقلال فسخ کرد و راهی ایتالیا شد. فتحی از مدیرعاملی استقلال استعفا داد و خلیل‌زاده سرپرست باشگاه شد. در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین نگاهی می‌اندازیم به حواشی باشگاه استقلال، قرعه باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین محرومیت روسیه از حضور در المپیک 2020 توکیو و جام‌جهانی قطر.

وضعیت قرمز در باشگاه استقلال

اوایل هفته استراماچونی قراردادش را با استقلال فسخ کرد. استقلال که به تازگی با این مربی ایتالیایی به صدر جدول رسیده بود حالا به دلیل مشکلات مالی و ضعف مدیران درگیر بحران شده است.

بعد از اعلام خبر فسخ قرارداد استراماچونی با استقلال، هواداران این تیم مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و خواستار برکناری فتحی شدند. آنها به قدری از رفتن استراماچونی ناراحت بودند که با مدیران باشگاه درگیر شدند و پای نیروهای امنتی هم به ماجرا باز شد. تمام این اتفاقات زمانی رخ داد که استقلال باید در هفته چهاردهم لیگ برتر به مصاف پیکان می‌رفت.

در این بین استراماچونی تهران را ترک کرد و اعلام کرد اگر شرایط برای ادامه همکاری مهیا باشد به ایران بازخواهد گشت. مدیران استقلال هم در بیانیه‌ای اعلام کردند استراماچونی اجازه خروج از ایران را نداشته و باید مقابل پیکان این تیم را هدایت کند. این اتفاقی بود که رخ نداد و استقلال برابر پیکان به تساوی رسید.

هرچند استراماچونی به دلیل مشکلات مالی قراردادش را با استقلال فسخ کرد اما این همه ماجرا نبود. پلیس ایتالیا روی حساب‌های مالی این مربی حساس شده و او متهم به پولشویی شده بود. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم چون تحقیقی در حال انجام است و حضوری در دادگاه خواهم داشت. مطابق قوانین فیفا،‌ قراردادم به حالت تعلیق درآمده بود. نتوانستم کار کنم. در این صورت خطر رد صلاحیت مربیگری را داشتم.»


این مصاحبه مشخص می‌‌کند مشکل او در کشور ایتالیا جدی است و او باید درباره پول‌هایی که به حسابش واریز شده پاسخ بدهد.

در این میان یورونیوز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و در نهایت رقم قرارداد این سرمربی ایتالیایی را فاش کرده است. طبق اعلام این رسانه، قرارداد استراماچونی رقمی حدود یک میلیون و 600 هزار یورو است.

حالا امیرحسین فتحی از مدیرعاملی استقلال استعفا داده و اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه شده است. کاظم اولیایی و علی فتح‌الله‌زاده برنامه‌های خود را به وزارت ورزش ارائه داده‌اند و به‌ زودی یکی از این 2 نفر مدیرعامل جدید استقلال خواهد شد. فتح‌الله‌زاده اعلام کرده استراماچونی دوباره به ایران بازخواهد گشت و هدایت استقلال را بر عهده خواهد گرفت. هرچند مشکل مالی استقلال و تحریم‌های آمریکا هنوز به قوت خود باقی است و باید دید مدیرعامل جدید استقلال چگونه می‌خواهد مشکلات را حل کند.

لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های ایرانی

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا هفته گذشته برگزار شد و تیم‌های ایرانی حریفان خودشان را شناختند.

لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 برای تیم‌های ایرانی از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود و استقلال و شهرخودرو 2 نماینده ایران در مرحله پلی‌آف باید به مصاف حریفان‌شان بروند. آنها بعد از برتری برابر این حریفان در مرحله بعد پلی‌آف حاضر می‌شوند و در صورت پیروزی در مرحله دوم پلی‌آف راهی مرحله گروهی این رقابت‌ها می‌شوند.

بر اساس قرعه‌کشی استقلال در صورت صعود در گروه یک این رقابت‌ها با الوحده امارات، الشرطه عراق و یکی از تیم‌های الاهلی عربستان- لکوموتیو ازبکستان- استقلال تاجیکستان هم‌گروه می‌شود.

شهرخودرو دیگر نماینده فوتبال ایران هم در گروه 2 این رقابت‌ها با الهلال عربستان، الشباب امارات و پاختاکور ازبکستان هم‌گروه می‌شود.

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران در گروه سه این رقابت‌ها با تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات هم‌گروه است.

سپاهان نیز در گروه چهار با تیم‌های النصر عربستان، السد قطر و یکی از تیم‌های العین امارات- بنیادکار ازبکستان- الزوراء عراق هم‌گروه شده است.

روسیه از حضور در المپیک توکیو و جام‌جهانی قطر محروم شد

آژانس ضد دوپینگ محرومیت سنگینی برای ورزش روسیه اعمال و اعلام کرد تمامی تیم‌های این کشور حق حضور در هیچ رقابت بین‌المللی‌ای را طی چهار سال ندارند.

با اعلام وادا روسیه در جام‌جهانی قطر و المپیک تابستانی توکیو هم غایب خواهد بود.

آژانس جهانی ضد دوپینگ، روسیه را متهم به تغییر اطلاعات این نهاد کرده است و به این ترتیب تا چهار سال تمامی ورزشکاران این کشور حق حضور در هیچ رقابتی را ندارند.

فدراسیون فوتبال روسیه در واکنش به محرومیت چهارساله از سوی آژانس جهانی ضد دوپینگ گفت: «تاکنون نامه‌ای رسمی از فیفا در واکنش به تحریم چهارساله ورزش روسیه دریافت نکرده‌ایم. فدراسیون فوتبال روسیه به صورت جدی سیاست‌های ضد دوپینگ را دنبال می‌کند و امیدواریم فیفا با توجه به رأی صادره از سوی وادا محدودیتی برای تیم ملی کشورمان و میزبانی رقابت‌ها ایجاد نکند.»

بعد از اعلام این خبر شایعاتی مطرح شد که تیم ملی والیبال ایران جواز حضور در المپیک را به دست آورده. از طرفی هم شانس کشتی ایران برای کسب مدال در این رقابت‌ها بیشتر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها