کد خبر: 368763
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از شرایط مالی تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان گزارش می‌دهد:

فوتبال زنان قربانی شرایط اقتصادی/ شرایط بد مالی دامن تمام تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان را گرفته است

از کردستان خبر می‌رسد تیم آذرخش در حالی که با رقیب خود شهرداری بم در کورس قهرمانی است، به دلیل عملی نشدن تعهدات اسپانسر قبلی، از این به بعد با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی «وچان کردستان» در مسابقات لیگ برتر فوتبال شرکت خواهد کرد.

فوتبال زنان قربانی شرایط اقتصادی/ شرایط بد مالی دامن تمام تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان را گرفته است
کد خبر: 368763
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شرایط بد اقتصادی در سکوت و بی‌توجهی تیشه به ریشه لیگ برتر فوتبال زنان می‌زند. هفته گذشته بود که تیم فوتبال زنان زاگرس شیراز به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان تنها با 6 بازیکن به زمین رفت. هفته قبل از آن نیز همین تیم به دلیل وضعیت بد مالی از حضور در بازی با تیم نفت و گاز ایلام انصراف داده بود. حالا از کردستان هم خبر می‌رسد تیم آذرخش در حالی که با رقیب خود شهرداری بم در کورس قهرمانی است، به دلیل عملی نشدن تعهدات اسپانسر قبلی، از این به بعد با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی «وچان کردستان» در مسابقات لیگ برتر فوتبال شرکت خواهد کرد.

مشکلات مالی تنها برای یک یا 2 تیم نیست. بنا بر گفته مربی صدرنشین لیگ برتر فوتبال زنان همه تیم‌ها درگیر مشکلات مالی هستند.

تنها نماینده استان فارس در لیگ برتر در آستانه انحلال

در هفته هشتم بازیکنان تیم زاگرس شیراز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان اعتصاب کردند. هفت نفر از آنها در بازی حاضر شدند و پس از مصدوم شدن یکی از بازیکنان و 6نفره شدن تیم، بازی به نفع شهرداری بم به پایان رسید. بر اساس قانون مسابقات لیگ برتر، تیمی که نتواند در 2 بازی حضور یابد از دور مسابقات حذف می‌شود و یک رده سقوط خواهد کرد. به همین دلیل زاگرس با هفت بازیکن بازی کرد تا سهمیه فارس در لیگ برتر فعلاً حفظ شود.

تیم زاگرس از فصل قبل با مشکلات مالی روبه‌رو بود. مسئولان تیم پس از چند هفته ابتدایی لیگ دیگر نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند و نه تنها مطالبات بازیکنان پرداخت نشد بلکه تیم در هفته هفتم لیگ از دیدار با تیم نفت و گاز ایلام انصراف داد.

پس از اتفاقات رقم‌خورده و اعتصاب بازیکنان سرمربی تیم زاگرس شیراز اعلام کرد در صورت ادامه مشکلات مالی تیم، قرارداد بازیکنان را فسخ می‌کند و از لیگ برتر انصراف می‌دهد. پس از آن بود که در جلسه‌ای میان رئیس هیات فوتبال و اداره کل وزات ورزش در فارس تصمیم گرفته شد تیم زاگرس در لیگ فوتبال زنان بماند. در حال حاضر زاگرس به تمرینات ادامه می‌دهد، اما باید دید مسئولان استان تا چه اندازه به تعهدات خود عمل خواهند کرد.

آذرخش سابق، وچان کردستان فعلی

تیم فوتبال آذرخش کردستان با انگیزه بالای مربی و بازیکنان خود در این فصل نمایش خوبی در لیگ برتر به اجرا گذاشت و در تلاش برای پشت سر گذاشتن رقیب اصلی خود یعنی تیم شهرداری بم بود اما در اقدامی عجیب ناگهان تمامی مدیران آذرخش کردستان و بازیکنان تهرانی این تیم، با تصمیم مدیرعامل جدید که نام باشگاه را به وچان کردستان تغییر داده، کنار گذاشته شدند.

سمیه میرمحمدی مدیر اجرایی و معاون مدیرعامل آذرخش در این رابطه گفت: «به عنوان مدیر اجرایی تیم تصمیم گرفتم حامی مالی جدیدی برای تیم آذرخش کردستان در نظر بگیرم تا وضعیت مالی تیم بهتر و قرارداد بازیکنان تسویه شود. اما سنندج با این موضوع موافقت نکرد و بخش مدیریت باشگاه را کنار گذاشت و تمامی بازیکنان آذرخش تهران را از تیم اخراج کرد.»

حتی شهرداری بم هم مشکل مالی دارد

به نظر می‌رسد شرایط بد مالی دامن تمام تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان را گرفته است. سرمربی شهرداری بم هفته گذشته در مصاحبه‌ با اعتمادآنلاین گفته بود: «تیم ما هم برای بازی‌های خارج از خانه زمینی سفر می‌کند. شهرداری بم مثل بقیه تیم‌ها در این شرایط اقتصادی درگیر مسائل مالی است، اما نمی‌گذاریم بازیکنان درگیر این مشکلات شوند.»

در چنین شرایطی آینده روشنی را نمی‌توان برای تیم‌های لیگ برتری تصور کرد. شرایط بد مالی، زیر پا گذاشتن تعهدات توسط مسئولان و سکوت و بی‌توجهی در قبال فوتبال زنان شرایط بغرنجی را برای لیگ برتر رقم زده و امکان انصراف یا حتی انحلال برخی تیم‌ها وجود دارد. هرچند بر کسی پوشیده نیست که کشور از نظر اقتصادی در شرایط سختی به سر می‌برد و این شرایط حتی بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال ایران را هم تحت تاثیر قرار داده، اما بدون شک بخشی از تلاش برای حرفه‌ای شدن فوتبال زنان در گرو عمل به تعهدات مالی و تلاش برای برگزاری لیگی منظم است. در نهایت به نظر می‌رسد این وظیفه فدراسیون فوتبال است تا لیگ فوتبال زنان را از بحرانی که به آن دچار شده نجات بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها