کد خبر: 368779
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

عبدالکریم حسین‌زاده، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دوگانه اصولگرا و اصلاح طلب به شدت تضعیف شده است/ رای مشارکت بالا به سبد اصلاح‌طلبی ریخته می‌شود/ الفاظی مثل «فیتیله دولت را پایین بکشیم» حرف‌هایی به منظور رای‌آوری است/ بدنه اصلاح‌طلبی در حالت عدم کنش سیاسی قرار دارد/ تنها راه موفقیت جریانات سیاسی گفت‌وگو

عبدالکریم حسین زاده، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به تضعیف بی‌سابقه دو قطبی اصولگرا - اصلاح طلب در انتخابات پیش رو گفت: هر چه تا انتخابات مجلس بتوانیم در جهت افزایش مشارکت‌ مردم در انتخابات عمل کنیم، قطعا آراء این افزایش مشارکت به سبد اصلاح طلبی ریخته خواهد شد.

دوگانه اصولگرا و اصلاح طلب به شدت تضعیف شده است/ رای مشارکت بالا به سبد اصلاح‌طلبی ریخته می‌شود/ الفاظی مثل «فیتیله دولت را پایین بکشیم» حرف‌هایی به منظور رای‌آوری است/ بدنه اصلاح‌طلبی در حالت عدم کنش سیاسی قرار دارد/ تنها راه موفقیت جریانات سیاسی گفت‌وگو
کد خبر: 368779
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ عبدالکریم حسین زاده، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره حضور پررنگ اصولگرایان تندرو در ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس گفت: به هرحال جریان اصولگرا سعی زیادی دارد که به نوعی خودش را وارث انقلاب 57 معرفی کند اما واقعیت این است که عملکرد این جریان در سنواتی که قدرت را در دست داشته تناسب چندانی با متن مطالبات مردم در انقلاب سال 57 ندارد.

کسی حق ندارد انقلابی بودن را مصادره کند

نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس ادامه داد: من بر این باورم کسی حق ندارد بگوید فقط من انقلابی هستیم و دیگران غیر انقلابی‌اند. البته تولید این گفتمان برای صاحبان آن منافعی دارد اما پرسش من این است که این دوستان با تکیه بر انقلابی‌گری دقیقا قصد دارند به کدام نیاز جامعه پاسخ بگویند؟ باید شفاف توضیح دهند که در عمل و اداره کشور انقلابی بودن آنها چطور تحقق پیدا می‌کند؟

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: نکته بعد اینکه مگر آنها پیش از این از محمود احمدی نژاد به عنوان یک رئیس جمهور اصولگرای به زعم خودشان انقلابی، حمایت نکردند؟ دولت احمدی نژاد چه دستاوردی برای جامعه ایران و زندگی داشت؟ در عین حال اگر مراد از انقلابی، انقلابی بودن به معنای سال 57 است که به نظر من هیچ گروه یا دسته سیاسی خاصی به لحاظ اخلاقی حق ندارد آن را برای خودش به تنهایی مصادره کند.

دوگانه اصلاح‌طلب و اصولگرا در دوران افول خودش قرار دارد

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه «امروز دوگانه اصلاح‌طلب و اصولگرا در دوران افول خودش قرار دارد و فضای سیاسی کشور نیاز به صورت بندی و آرایش جدیدی درباره نیروهای سیاسی دارد»، گفت: واقعیت این است که جامعه ایران برای برون‌رفت از وضع فعلی خودش نیاز به کاندیداهای برنامه محور و خلاق دارد. احتمال هم دارد مردم دیگر به برنامه‌های جریان‌های سیاسی برای رای دادن نگاه نکنند و به دنبال افرادی با کارنامه اجرایی قوی باشند.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: راه موفقیت جریان‌های سیاسی در انتخابات این است که دریچه‌های گفت‌وگو با مردم را باز کنند. این گفت‌وگو نباید از سر توجیه باشد از سر ارائه راهکار و تبیین اقداماتی که انجام داده‌اند، می‌خواهند انجام دهند و راهکارهایی که برای انجام این برنامه‌ها در آینده باشد.

حسین‌زاده همچنین در پاسخ به نگرانی‌ها از حضور تندروهایی در مجلس آینده که گفته‌اند قصد پایین کشیدن فیتیله دولت را دارند، گفت: عباراتی مثل «می خواهیم فیتیله دولت را پایین بکشیم» حرف‌هایی با هدف رای‌آوری است و میدان عمل با حرف متفاوت است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «طرف صحبتم با کسانی است که در بحث افزایش قیمت بنزین به مجلس نقد می کنند»، گفت: فرض کنید ما نماینده مجلس نیستیم و شما نماینده‌اید، وقتی سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین تصمیم گرفتند و رهبری هم از این تصمیم حمایت کردند، نمایندگان مجلس باید چه عکس‌العملی نشان می‌دادند؟

حسین‌زاده تصریح کرد: افرادی که خودشان را انقلابی می‌دانند توقع داشتند مجلس در مقابل همه مولفه‌هایی که نام بردم چه عکس‌العملی نشان می‌داد؟ خودشان اگر جای ما بودند چنین کاری انجام می‌دادند؟ به نظرم تا خود منتقدان در موقعیت زمانی و مکانی قرار نگیرند، نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کنند.

اصلاح‌طلبان در ثبت‌نام مجلس ضعیف عمل کردند

نماینده اصلاح طلب مردم نقده و اشنویه در خانه ملت درباره حضور کمرنگ اصلاح طلبان در ثبت نام انتخابات مجلس آینده برخلاف اصولگرایان گفت: اگر کنش سیاسی برای حضور در مجلس را در سه مرحله پیش از ثبت‌نام، پسا‌ثبت‌نام تا انتخاب و پساانتخاب قرار دهیم، به نظرم در مرحله اول قوی ظاهر نشدیم و باید برای ثبت‌نام دست پر می‌آمدیم. ولی باید برای پسا‌ثبت نام تا انتخابات برنامه‌های قوی و متقن و صددرصد پروژه‌ای داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس ادامه داد: باید برنامه‌های ما به نحوی باشد که درصد مشارکت مردم به واسطه این طرح‌ها و پروژه‌های عملیاتی بالا برود.

باید برای افزایش درصد مشارکت مردم تلاش کنیم

حسین زاده تاکید کرد: شانس و تفاوتی که ما با جریان مقابل داریم این است که سقف رای جریان اصولگرا در انتخابات مشخص است، ولی سقف رای جریان اصلاح‌طلب اگرچه بالا است. اما مشکل اینجا است که فعلا بخش عمده ای از آن در حالت خاموش قرار گرفته است.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم یادآور شد: هر چه تا انتخابات به مشارکت‌پذیری انتخابات کمک کنیم، قطعا رای آن به سبد اصلاح‌طلبی ریخته می شود، چرا که اصولگرایان تا پیش از این هم آماده رای دادن بودند و این بدنه اصلاح‌طلبی است که در حالت عدم کنش سیاسی و مشارکت قرار دارند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین باید همه توان و هنر خود را برای بالا بردن مشارکت‌پذیری بالا ببریم؛ این فعالیت شانس پیروزی ما را بالا می برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها