رییس دانشگاه تهران

جامعه موفق نیازمند اولویت دادن به منافع ملی است

رییس دانشگاه تهران گفت: زمانی جامعه موفق‌تری خواهیم داشت که افراد منافع ملی را بیش از منافع خود در نظر بگیرند.

جامعه موفق نیازمند اولویت دادن به منافع ملی است
کد خبر: 368786
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۷:۰۴:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ محمد نیلی احمدآبادی عصر چهارشنبه در نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: موضوع تندیس فداکاری برای دانشگاه تهران از دو جنبه دارای ویژگی است. آیین تندیس فداکاری برای دانشجویان است و ما مفتخریم که دانشگاه تهران دارای بیشترین تعداد دانشجو بوده و یکی از برنامه‌های محوری این دانشگاه اخلاق‌محوری و مسئولیت اجتماعی است.


وی افزود: فداکاری به معنی گذشتن از یک دارایی و امتیاز به نفع دیگران و جامعه بوده و عنصر آگاهی در ذات فداکاری وجود دارد. خودخواهی نیز یکی از مشخصه‌های انسان است و وقتی انسان‌ها از یک خواسته خود بگذرند که به نفع دیگران یا جامعه باشد، یعنی انسان فداکاری هستند.


نیلی احمد آبادی ادامه داد: عنصر دیگر فداکاری ارجح دانستن جامعه و دیگران بر منافع خود است. زمانی که افراد منافع ملی را بیش از منافع خود در نظر بگیرند آن وقت جامعه موفق‌تری خواهیم داشت.


رئیس دانشگاه تهران با اشاره به نقش دانشجویان در پیش برد فرهنگی جامعه خاطر نشان کرد: دانشجویان نقش وسیع‌تری در این میان دارند و زمانی که به مرحله فداکاری می‌رسند کیفیت و تأثیر بیشتری بر جامعه خواهند داشت. دانشجویان، مدیران آینده کشور هستند. زمانی می توانیم آینده تضمین شده ای داشته باشیم که از اختلافات فردی و گروهی که سمی برای توسعه جامعه است، جلوگیری کنیم.

حمید رضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: کشور ما در شرایطی است که نیاز به توسعه فعالیت‌های فداکارانه داشته و مسئولین نباید وظایف خود را در جامعه فراموش کنند.


وی افزود: یکی از مشکلاتی که جامعه ما به شدت با آن دست به گریبان است بحث اشتغال است. در آبان ماه گذشته شاهد تلخی هایی بودیم، این که یک جوان چند سال می‌تواند در انتظار شغل باشد نشان می‌دهد ما در کشور وظایف خودمان را درست انجام نداده‌ایم. باید ایثار و فداکاری بین سیاسیون رخ داده تا مشکلات کشور حل شده و رفاه عمومی ایجاد شود. همچنین نیاز است از دعواهای بیهوده سیاسی نیز پرهیز شود.


رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: کسی در دنیا دنبال این نیست که به ما کمک کند، اگر همبستگی و برنامه ریزی نباشد دیگران فقط دنبال استفاده از منافع ما خواهند بود. شرایط کشور، شرایطی خاصی است و توانمندی در کشور ما زیاد است. ما نیاز به همبستگی ملی داریم که این مهم به فداکاری توسط سیاسیون نیاز داشته تا بتوان کارهای بزرگ را انجام داد.


وی تصریح کرد: امیدواریم در حوزه‌های صنعتی نیز بتوان کارهای بزرگ انجام داد و ایجاد اشتغال داشته باشیم و با پول‌های خرد مردم کارهای بزرگ انجام داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها