کد خبر: 368794
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۸:۰۷:۵۰
| |

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد

نرخ بیکاری بین مددجویان کمیته امداد 76 درصد است

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه نرخ بیکاری بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه بالاست، گفت: بررسی که بین مددجویان این نهاد انجام دادیم نشان داد نرخ بیکاری بین آنان حدود 76 درصد است.

نرخ بیکاری بین مددجویان کمیته امداد 76 درصد است
کد خبر: 368794
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۸:۰۷:۵۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمید حاجی عبدالوهاب در نشست مجمع خیرین کارآفرین کرمانشاه که امروز(20 اذر ) با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و به منظور تببین اهداف مجمع خیرین کارآفرین برگزار شد، ایجاد اشتغال را مهمترین مسئله امروز کشور دانست و با اشاره به پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیکاری در کشور، افزود: آمارها نشان می دهد 50 درصد مجرمین کشور از بیکاران هستند.

وی ادامه داد: در اتفاقات اخیر نیز بسیاری از افراد بر اثر فقر به عنوان سیاهی لشکر در اعتراضات حضور داشتند و کمتر دانشجو و کارمند را در آنها می دیدیم.

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد کشور با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی و تنگناهایی که دشمن برای ما ایجاد کرده عمدتا به دهک‌های پایین جامعه فشار وارد می‌شود، عنوان کرد: نباید اجازه بدهیم آستانه صبر این قشر شکسته شود، زیرا این امر مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

عبدالوهاب در ادامه از نرخ بالای بیکاری در اقشار آسیب‌پذیر هم یاد کرد و ادامه داد: بررسی که در حوزه کمیته امداد انجام دادیم نشان می‌دهد در این قشر حدود 76 درصد نرخ بیکاری داریم و این نرخ در مددجویان بهزیستی احتمالا بیشتر است و این در حالی است که این اقشار همواره پشتوانه انقلاب بوده‌اند.

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد کشور بر لزوم توجه به بیکاری این اقشار تاکید کرد و یادآور شد: تشکیل مجمع خیرین کارآفرین در همین راستا در دستور کار کمیته امداد کشور قرار گرفت.

وی اظهار کرد: هدف از تشکیل این مجمع آن است که متخصصین واقعی فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال برای اقشار آسیب پذیر پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه هر کسی را نمی توان متخصص واقعی فضای کسب و کار و کارآفرین نامید، خاطرنشان کرد: کارآفرینانی که در این مجموعه پذیرفته می‌شوند حتما باید پنج شاخص بازارشناسی، بازارسازی، مدیریت بازار، منصف و محروم نواز بودن و همچنین داشتن روحیه مشارکت پذیری را داشته باشد.

عبدالوهاب با بیان اینکه مجمع خیرین کارآفرین متشکل از همین کارآفرینان خواهد بود و قصد نداریم آن را دولتی کنیم، افزود: این مجموعه صرفا وابسته به کمیته امداد نیست و اعضای آن می‌توانند به سایر اقشار آسیب پذیر نیز ارائه خدمات داشته باشد.

وی تاکید کرد: خیرین کارآفرین در دو بخش مهارت‌آموزی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و همچنین کمک به اشتغالزایی آنها فعالیت خواهند داشت.

عبدالوهاب از نهادهای متولی اقشار آسیب پذیر درخواست کرد آمار دقیقی از وضعیت و توانمندیهای آنها در اختیار این کانون قرار دهند تا بتوان اقدامات بعدی را برای اشتغال آنها انجام داد.

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد کشور خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها برای رسیدن این کانون به اهداف خود و کمک به اشتغال اقشار آسیب پذیر شد و یادآوری کرد: باید تلاش کنیم این افراد کمترین وابستگی را به نظام بانکی برای دریافت تسهیلات داشته باشد.

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: اشتغال اقشار آسیب پذیر از هر چیزی در جامعه مهمتر است.

وی بیکاری را مهمترین معضل کنونی کشور دانست که به یک مسئله حیاتی و حساس تبدیل شده و یادآور شد: متاسفانه وضعیت اقتصادی و درآمدی مردم چندان خوب نیست و در این بین اقشار اسیب پذیر وضعیت بدتری دارند.

وی ادامه داد: اگر بعد از این همه مدت تعداد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کاهش پیدا نمی کند، دلیل آن سرزیر از سایر بخش‌ها و نادرست بودن سیاست ها است.

حاتمی راهکار حل همه این مشکلات را تقویت فرهنگ کارآفرینی و تولید ثروت دانست و افزود: در کارآفرینی باید به دو بخش کارآفرینی در زمینه نیازهای اساسی و کارآفرینی نوآورانه توجه کنیم.

به گفته این مسئول، اگرچه دو دهه است که مقام معظم رهبری بر کارآفرینی فناورانه تاکید دارند، اما در بعد حاکمیت آنطور که باید برای آن وقت و پول نگذاشتیم و بیشتر شعار سر دادیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی و اشتغال اقشار آسیب پذیر باید در اولویت باشند، عنوان کرد: نباید اجازه بدهیم این افراد تصور کنند که محکوم به فقر هستند.

حاتمی با بیان اینکه باید برای اشتغالزایی از ظرفیت کارآفرینان و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم، تاکید کرد: وظیفه دولت شغل سازی نیست، بلکه دولت باید بستر سازی و تامین منابع مالی را انجام دهد.

وی معتقد است، اگر این شرایط فراهم شود مردم مردم ما مردم اهل کار و توانمند هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها